Companii

Marcile premium se mentin in Top 5 importuri second-hand

15.06.2009, 16:40 47

Importurile de masini premium la mana a doua nu au incetinit in primele cinci luni ale acestui an, volumul inmatricularilor acestora a crescut cu peste 60% la nivelul lunii mai, cand cresterea per total a importurilor de automobile second-hand a fost de 70% in aceeasi perioada, potrivit statisticilor Directiei Regim Permise si Inmatriculari ale Vehiculelor. Spre deosebire de masinile "de volum", cele premium presupun costuri mai ridicate de intretinere, iar in cazul unor modele mai vechi costul componentelor fiind mai mari decat in cazul unora noi.

Primele trei locuri la nivelul lunii mai in ceea ce priveste inmatricularea de autoturisme sunt ocupate de cele mai bine vandute marci din Germania, Volkswagen, Opel si Ford, in timp ce pe urmatoarele doua sunt BMW si Audi, cu 1.310 respectiv 1.090 de unitati, in crestere cu aproape 100% comparativ cu perioada similara a anului trecut, in timp ce Mercedes-Benz, care in primele patru luni ale anului este cel mai bine vandut brand premium, potrivit statisticilor APIA, a inregistrat un avans al importurilor second-hand de sub 10%.
In cazul marcilor premium, un procent important din importurile acestora sunt reprezentate de masini aproape noi, cu mai putin de un an vechime, care afecteaza vanzarile celor noi, comercializate prin dealeri autorizati.
Inmatricularile de autoturisme noi au inregistrat la nivelul lunii mai o scadere de 53%, la 11.475 de autoturisme. In ceea ce priveste masinile second-hand, volumul acestora a urcat cu peste 64% comparativ cu anul trecut, la 17.705 unitati.
Luna mai este cea de-a doua luna din punctul de vedere al inmatricularilor de autoturisme din acest an, dupa luna ianuarie in care s-au inregistrat 13.815 de masini, acestea reprezentand insa automobile vandute in ultimele doua luni din 2008.
Cumulat, la nivelul primelor cinci luni din acest an inmatricularile au scazut cu 57%, la 51.648 de masini noi, in timp ce inregistrarile celor second-hand au crescut cu 70%, la 117.429 de unitati.
In primele cinci luni ale anului trecut era in vigoare prima forma a taxei de poluare, care a mentinut la un nivel scazut importurile de masini second-hand, ulterior modificata la 1 iulie cu o forma care le-a avantajat, iar in prezent este in vigoare o noua taxa cu valoare dubla fata de cea de la 1 iulie, dar care se plateste numai pentru masinile cu motoare de peste 2,0 litri si cele care nu respecta standardele Euro 4. In plus, acum este in derulare programul "Rabla", in timp ce anul trecut acesta a demarat la 1 iunie.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO