Companii

Marelvi, afaceri de 13 milioane de euro la jumatate de an

18.08.2006, 18:26 56

Compania suceveana Marelvi, activa pe piata distributiei de produse electrocasnice, a inregistrat o cifra de afaceri de peste 13 milioane de euro in prima jumatate a acestui an, in crestere cu 8% comparativ cu perioada similara a anului trecut.
"Dezvoltarea fortei de vanzari, alaturi de investitiile in depozitele regionale, sustinute de diversificarea portofoliului de produse au fost principalele cauze care au determinat cresterea cifrei de afaceri. Aceasta este cu atat mai importanta cu cat trendul pietei este descrescator, iar eroziunea preturilor a afectat semnificativ rulajele", a afirmat Violeta Guramulta, director executiv al Marelvi.
Rezultatele obtinute sunt in linie cu tintele propuse, a adaugat acesta. In aceasta perioada cele mai vandute produse din portoliul companiei au fost echipamentele frigorifice, sistemele audio-video si masinile de spalat.
"Conform strategiei stabilite, ne asteptam ca si in a doua jumatate a anului sa ne pastram in limitele superioare propuse, astfel ca la sfarsitul lui 2006 sa putem raporta cresteri comparativ cu 2005", a spus Guramulta.
La aceasta ar putea contribui si evolutia specifica celei de-a doua jumatati a anului, care de obicei aduce vanzari mai mari fata de prima.
"In 2006, ne-am propus sa atingem o cifra de afaceri in crestere cu 10% fata de rezultatele obtinute in 2005", a adaugat Lucian Ciuta, directorul de marketing si vanzari al Marelvi. Distribuitorul de electrocasnice estima pentru anul acesta o cifra de afaceri de peste 33 mil. euro.
Piata locala de electrocasnice a atins anul trecut valoarea de circa 850 mil. euro. Pentru 2006, principalii jucatori estimeaza o scadere a pietei. "O prima cauza ar fi inasprirea conditiilor de acordare a creditelor de consum, data de reglementarile BNR. La aceasta se mai adauga si gradul de saturare al pietei de electrocasnice, atins in anii in care s-au inregistrat vanzari spectaculoase si care genereaza o cerere mai scazuta. Electrocasnicele si electronicele sunt bunuri de folosinta indelungata, iar in Romania rata de innoire a acestor produse este peste media europeana", a completat Lucian Ciuta.
O alta cauza, a adaugat reprezentantul Marelvi, ar putea fi reprezentata de ofertele prea agresive, concepute de retaileri tocmai pentru a contracara scaderea cererii, la care se adauga si nevoia imbunatatirii actului propriu-zis de vanzare din magazin.
In aceste conditii ritmul ascendent s-ar putea relua abia in 2008, primul an in care jucatorii indraznesc sa vorbeasca de cresteri importante. "Judecand dupa evolutia curenta, este de asteptat ca piata sa se pastreze in continuare in trendul descendent, pentru ca abia peste doi ani, in 2008, sa se redreseze si sa inregistreze din nou cresteri", a spus Violeta Guramulta.
Ea este de parere ca piata arata o preferinta pentru produsele premium, cu functii inovatoare si care inglobeaza multa tehnologie si implicit beneficii pentru consumatori, fie ca este vorba despre produse electrocasnice sau electronice.
"Piata de volum este in scadere, insa piata produselor care se adreseaza consumatorilor cu venituri peste medie este in crestere. Mizam pe cea de a doua categorie, piata de produse premium, oferta noastra fiind calibrata astfel incat sa putem acoperi eficient aceasta cerere", a precizat Violeta Guramulta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO