Companii

Maşinile de lux, înlocuite cu cele electrice

Maşinile de lux, înlocuite cu cele electrice

Autor: Bogdan Alecu

23.12.2015, 00:09 2800

VânzÂrile de maşini exotice au stagnat sau au înregistrat creşteri modeste în primele 11 luni ale acestui an, în timp ce pe segmentul de automobile electrice numărul unităţilor livrate „a explodat“ pe final de an.

În noiembrie s-au înmatriculat pe piaţa locală un Audi A3 E-Tron, două automobile supersport BMW i8 şi un i3, alături de o limuzină Tesla Model S. Alături de i8, tot pe segmentul hibridelor care se pot alimenta de la priză a livrat şi Toyota un Prius Plug-in Hybrid. Noul BMW i3 este disponibil cu un preţ de pornire 29.700 euro fără TVA şi fără a lua în calcul prima oferită de stat pentru automobilele electrice, în timp ce BMW i8 este oferit începând de la 111.500 euro.

Cel mai bine vândut model electric de pe piaţa locală rămâne limuzina Tesla Model S, al cărei preţ porneşte de la 80.000 de euro şi care nici măcar nu este reprezentată oficial în România. În total în primele 11 luni 14 unităţi din Model S s-au livrat pe piaţa locală, de aproape patru ori mai multe decât în perioada similară a anului trecut.

La nivelul intervalului ianuarie-noiembrie, pe piaţa locală s-au livrat în total 28 de automobile electrice, pe lângă Tesla fiind livrate şi automobile Renault ZOE, Volkswagen e-up! Sau Volkswagen Golf Electric.

Piaţa maşinilor electrice este o nişă pe care intră tot mai mulţi producători de automobile, iar recent BMW şi-a extins portofoliul de astfel de vehicule şi în România, la doi ani de la prezentarea primului „i“.

România a devenit începând cu cea de-a doua jumătate a acestei luni cea de-a 50-a piaţă BMW i la nivel mondial şi astfel una care poate primi comenzi oficiale pentru modelul electric BMW i3 şi modelul plug-in hybrid sportiv BMW i8.

ÑÎn acest moment lucrăm cu reţeaua de dealeri pentru a extinde pachetele de servicii cu programul 360 Electric. Primele facilităţi pe care urmează să le oferim sunt servicii complete pentru instalarea staţiilor casnice de încărcare. Lucrăm şi la pregătirea celorlalte servicii din programî, a spus Dana Popescu, brand manager BMW i în cadrul BMW Group România. În ceea ce priveşte extinderea reţelei, momentan doar centrul Automobile Bavaria din Capitală şi cel al APAN Motors din Iaşi vor fi autorizate pentru BMW i.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO