Companii

Mass-media, prima sursă de informare pentru MBA

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Autor: Adelina Mihai

14.05.2015, 00:05 254

Mai mult de o treime (35%) din absolvenţii programelor de MBA sau EMBA din ultimul an au aflat de programul de MBA pe care l-au urmat din Ziarul Financiar sau din alte surse media, arată rezultatele sondajului ZF realizat în rândul promoţiilor de absolvenţi din 2014. Pe locul doi în clasamentul surselor de informare pentru MBA se află prietenii sau cunoştinţele care au absolvit respectivul program, această categorie fiind indicată de 28% din absolvenţi.

„Principala sursă de informare a fost suplimentul ZF referitor la programele de MBA din România, pentru că am studiat cu 2 ani înainte acest clasament, extrem de bine structurat. Raportul m-a ajutat să iau decizia, întrucât clasamentul are la bază răspunsurile absolvenţilor unor astfel de programe de business din România”, a spus Roxana Izabela Sîrbu, absolventă a progra­mu­lui de MBA Româno-Francez INDE, oferit de facultatea Bucharest Busi­ness School din cadrul Aca­demiei de Studii Econo­mice. Ea a mai precizat că a ales cursurile acestui pro­gram de MBA deoarece este bine structurat, a ajutat-o să împace jobul cu studiile şi reprezenta o şcoală „corectă“ din punc­tul de vedere al costurilor, cu un raport calitate-preţ bun. MBA-ul oferit de INDE costă 5.000 de euro, în con­textul în care cel mai scump program de edu­ca­ţie managerială oferit pe plan local costă 35.000 de euro.

„În urma absolvirii, aşteptările mele despre un program de MBA în România mi-au fost confirmate: viziunea holis­tică a companiei în care activez, pentru că un astfel de program m-a ajutat să înţeleg mai bine businessul din mai multe unghiuri; mi-a dat acces la multe informaţii din cadrul unor domenii pe care nu le abordasem înainte; o multitudine de  studii de caz prezentate în cadrul cursurilor mi-au dat posibilitatea de a-mi clarifica ideile şi m-au determinat să gândesc la nivel macro. Un alt avantaj pe care l-am «ochit» în urma acestui pro­gram a fost comunicarea cu echipa: au fost situaţii în care nu reuşeam  să înţeleg anumite probleme/aspecte din cadrul unor materii (contabilitate, statistică, IT), dar împreună cu colegii ne-am ajutat reciproc“, a mai spus Roxana.

Colegii de serviciu, târ­gurile educaţionale şi anga­jatorii au fost de ase­me­nea o sursă de docu­mentare pen­tru un sfert din absol­ven­ţii progra­melor de MBA.

Alte surse indicate de către absolvenţii ultimei promoţii de MBA  sunt cercetările pe internet, profesorii pro­gramelor de MBA, mediul academic, parti­ciparea la alte cursuri organizate de aceeaşi şcoală sau recomandarea a venit din partea unei persoane publice.

În ediţia din 2014 a suplimentului Top MBA, absolvenţii puneau pe primul loc la sursele de informare prietenii sau cunoştinţele care au absolvit programul (37%), urmat de sursele din media (28%).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO