Mai mult de o treime (35%) din absolvenţii programelor de MBA sau EMBA din ultimul an au aflat de programul de MBA pe care l-au urmat din Ziarul Financiar sau din alte surse media, arată rezultatele sondajului ZF realizat în rândul promoţiilor de absolvenţi din 2014. Pe locul doi în clasamentul surselor de informare pentru MBA se află prietenii sau cunoştinţele care au absolvit respectivul program, această categorie fiind indicată de 28% din absolvenţi.
„Principala sursă de informare a fost suplimentul ZF referitor la programele de MBA din România, pentru că am studiat cu 2 ani înainte acest clasament, extrem de bine structurat. Raportul m-a ajutat să iau decizia, întrucât clasamentul are la bază răspunsurile absolvenţilor unor astfel de programe de business din România”, a spus Roxana Izabela Sîrbu, absolventă a programului de MBA Româno-Francez INDE, oferit de facultatea Bucharest Business School din cadrul Academiei de Studii Economice. Ea a mai precizat că a ales cursurile acestui program de MBA deoarece este bine structurat, a ajutat-o să împace jobul cu studiile şi reprezenta o şcoală „corectă“ din punctul de vedere al costurilor, cu un raport calitate-preţ bun. MBA-ul oferit de INDE costă 5.000 de euro, în contextul în care cel mai scump program de educaţie managerială oferit pe plan local costă 35.000 de euro.
„În urma absolvirii, aşteptările mele despre un program de MBA în România mi-au fost confirmate: viziunea holistică a companiei în care activez, pentru că un astfel de program m-a ajutat să înţeleg mai bine businessul din mai multe unghiuri; mi-a dat acces la multe informaţii din cadrul unor domenii pe care nu le abordasem înainte; o multitudine de studii de caz prezentate în cadrul cursurilor mi-au dat posibilitatea de a-mi clarifica ideile şi m-au determinat să gândesc la nivel macro. Un alt avantaj pe care l-am «ochit» în urma acestui program a fost comunicarea cu echipa: au fost situaţii în care nu reuşeam să înţeleg anumite probleme/aspecte din cadrul unor materii (contabilitate, statistică, IT), dar împreună cu colegii ne-am ajutat reciproc“, a mai spus Roxana.
Colegii de serviciu, târgurile educaţionale şi angajatorii au fost de asemenea o sursă de documentare pentru un sfert din absolvenţii programelor de MBA.
Alte surse indicate de către absolvenţii ultimei promoţii de MBA sunt cercetările pe internet, profesorii programelor de MBA, mediul academic, participarea la alte cursuri organizate de aceeaşi şcoală sau recomandarea a venit din partea unei persoane publice.
În ediţia din 2014 a suplimentului Top MBA, absolvenţii puneau pe primul loc la sursele de informare prietenii sau cunoştinţele care au absolvit programul (37%), urmat de sursele din media (28%).