Companii

Max Mara: Ne adresam persoanelor cu venituri anuale de 100.000 de euro

Max Mara: Ne adresam persoanelor cu venituri anuale de 100.000 de euro

Max Mara are vanzari de circa 500.000 de euro anual pe piata locala

19.09.2007, 17:26 453

Brandul italian de lux Max Mara se va extinde cu sase-sapte magazine in urmatorii cinci ani, printre orasele aflate pe lista de dezvoltare ale Max Mara aflandu-se Timisoara, Brasov, Constanta, Cluj, Sibiu, Oradea si Iasi.
In momentul de fata exista un singur magazin Max Mara pe Calea Victoriei din Capitala, iar anul viitor se va deschide cel putin inca un magazin, cel mai probabil intr-un oras din Transilvania.
"Toate aceste orase se vor dezvolta. Nu e vorba numai de evolutia pozitiva a pietei, dar si real estate-ul creste foarte repede si trebuie sa ne grabim sa gasim locurile potrivite", a spus Luca Donnini, president worldwide export divison al Max Mara. Magazinele Max Mara nu vor fi deschise in mall-uri, ci in centrele oraselor, in zone destinate cumparaturilor. Piata produselor de lux incepe sa se contureze si in Romania, alaturi de branduri precum Versace sau Escada, anuntandu-si intrarea si producatorul francez de genti de lux Luis Vuitton sau casa de bijuterii de lux Cartier.
"Brandurile de lux incep sa vina in Romania si in viitor cred ca voi vedea multe dintre acestea pe piata. Tarile nou integrate in Uniunea Europeana au un mare potential", spune Donnini.
Potrivit lui Donnini, Max Mara realizeaza vanzari de circa 500.000 de euro anual pe piata din Romania, avand o crestere de circa 15% anual. La aceasta suma se adauga insa adaosurile pe care le percepe compania care detine franciza, Alsa Boutique.
"Investitia intr-un magazin de lux este de circa un milion de euro, fara stoc de marfa", spune Daniel Rosner, retail director al Alsa Boutique. Magazinele Max Mara vor avea in jur de 150 de metri patrati, suprafata asemanatoare cu cea a magazinului deja existent in Bucuresti. Alsa Boutique mai detine alaturi de brandul de lux Max Mara si marcile La Perla, Pianegonda, Ermenegildo Zegna si Pal Zileri. Alsa Boutique a avut anul trecut afaceri de circa 1,7 mil. euro, cu 24% mai mult in lei fata de 2005, potrivit Ministerului Finantelor.
"Anul acesta vrem sa atingem vanzari intre 2,5 si 3 milioane de euro", precizeaza Rosner.
Max Mara se adreseaza femeilor de peste 30 de ani, fashion orientated, cu venituri mari.
"Cred ca ne adresam persoanelor care au venituri anuale de, 100.000 de euro. In momentul de fata, numarul clientilor nu este foarte mare in Romania, dar cea mai mare parte a acestora sunt fideli. Pe viitor va creste insa numarul persoanelor care sa isi permita haine de lux", spune Donnini. Un costum de dama la Max Mara costa in jur de 800 de euro, potrivit reprezentantilor companiei. Preturile din Romania sunt cu circa 15% mai mari decat cele pe care compania le practica in Italia, dar asemanatoare cu preturile inregistrate in alte tari din Europa de Est, potrivit lui Donnini.
"Preturile sunt ceva mai mari din cauza cursului, dar odata ce moneda nationala a Romaniei se va stabiliza, nu va mai exista acest risc care se transfera asupra clientului", a spus Donnini. Totodata, nici soldurile nu sunt atat de frecvente ca in Italia.
"Volumele mari genereaza solduri mai mari", explica Donnini. El adauga ca piata din Romania se va asemana in viitor cu tari latine precum Spania, Portugalia sau Italia.
Max Mara a inregistrat in 2005 venituri de peste un miliard de euro, 45% din incasari provenind din activitati de export. Compania are aproximativ 2.100 de magazine in 90 de tari ale lumii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO