Companii

Mazda: Avem clienti care au bani, dar nu cumpara. 20% din contacte sunt inghetate

Mazda: Avem clienti care au bani, dar nu cumpara. 20% din contacte sunt inghetate
26.05.2010, 23:38 75

Dragos Grapinoiu, directorul de marketing al Mazda Romania,spune ca in momentul actual circa 20% din posibilii clienti caredetin fonduri pentru achizitia unui automobil cu o valoare de20.000 - 30.000 de euro au inghetat orice intentie de cumparare aunui automobil din cauza masurilor anuntate de guvern si ainstabilitatii de pe scena politica. "Avem clienti de Mazda6 - foto- (automobil cu preturi intre 22.000 de euro si 29.000 de euro - n.red.) care au venit cu banii in mana, dar nu cumpara pentru ca le efrica de ce se intampla la nivel legislativ si economic", a spusGrapinoiu. In aceste conditii Mazda Romania apreciaza ca piata deautovehicule de import noi va ajunge in acest an la 80.000 deunitati, in scadere cu 12% comparativ cu volumul de vanzari aferentanului trecut. Adaugand vehiculele comerciale usoare, importatorulmarcii japoneze apreciaza ca piata de autovehicule si utilitare desub 3,5 tone va ajunge la final de an la 90.000 de unitati. "Laacestea mai adaugam poate 35.000 de unitati Dacia. Clientii suntinsa intr-o stare de incertitudine pentru ca cresc taxele, cresc siratele la leasing, iar situatia generala este instabila", a spusGrapinoiu. Pentru 2010 Mazda Romania estimeaza o cota de piata de1,3% si vanzari totale de 1.000 de unitati, in crestere cu peste30% fata de volumul de 752 de unitati din cursul anului trecut,dupa ce in 2009 a lansat noua Mazda 3, iar in 2010 au urmat noilegeneratii ale Mazda5, Mazda MX-5 si faceliftul pentru modelulMazda6.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO