Companii

Mazda si-a revizuit in sus estimarile de crestere si pariaza pe promovarea pe internet

Mazda si-a revizuit in sus estimarile de crestere si pariaza pe promovarea pe internet

Cristian Rigu, country manager pentru Mazda, spune ca exista un plan pentru deschiderea unei companii nationale de vanzari Mazda in Romania

02.06.2008, 19:14 51

Obiectivul Mazda pentru acest an a fost reestimat cu 25% peste cel stabilit initial la inceputul acestui an, principalele motoare de crestere fiind campania de promovare si reinnoirea gamei de modele.
"Targetul initial pentru Mazda in 2008 a fost de 2.000 de unitati. Datorita vanzarilor ridicate in primele luni ale anului, acesta a fost reestimat la 2.500 de unitati, pentru ca la finele lunii mai am depasit pragul de 1.000 de unitati si mai sunt opt luni pana la sfarsitul anului. Trendul actual face din noul target unul foarte realist", a declarat Cristian Rigu.
In primele patru luni ale anului, vanzarile Mazda au atins nivelul de 893 de unitati, de cinci ori peste vanzarile din aceeasi perioada a anului trecut.
"Motorul cresterii Mazda in Romania a fost in primul rand noua gama de modele, dar si campaniile de comunicare si promovare, alaturi de dezvoltarea retelei de dealeri. De asemenea, faptul ca Mazda a fost privita ca o marca noua, a contat de asemenea pentru clienti", a subliniat Rigu.
In prezent cel mai bine vandut model al constructorului japonez este Mazda3, cu 315 unitati in primele patru luni, urmat de Mazda2 cu 282 de unitati, care in opinia directorului Mazda Romania va deveni si best-sellerul marcii pana la finele anului.
"Daca planul initial pentru Mazda2 era de 550 de unitati, vom ajunge undeva intre 900 si 1.000 de unitati. La CX-7 planul era de 250, dar vom ajunge la 400. Iar Mazda3 va atinge un nivel de peste 600-700 de unitati. In ceea ce priveste Mazda6 ne inscriem in planul initial de 400 de masini. Cel mai probabil vom depasi acest volum, dar nu cu o valoare spectaculoasa. Pentru Mazda2 si 6 am ajuns cu cererile in luna septembrie, iar pentru CX-7 in august, iar oamenii sunt dispusi sa astepte pana in septembrie pentru livrarea masinii", a spus Rigu.
Mazda Romania a primit o suplimentare de 900 de automobile, care vor fi livrate in intervalul iulie-septembrie.
Vanzarile Mazda vor fi sustinute inclusiv de catre programul "Rabla", ajuns in acest an la 40.000 de autoturisme. "La programul de reinnoire a parcului auto vor participa in acest an trei dintre dealerii Mazda, din Bucuresti, Arad si Timisoara, nivelul cererilor fiind de peste 100 de masini", a spus Rigu. O componenta importanta in majorarea vanzarilor a fost campania de promovare, care a inclus atat reclame la TV, cat si pe internet.
"TV-ul reprezinta un canal foarte important. Dupa care este internetul si presa scrisa. Am ales internetul, deoarece exista o tendinta accentuata de a culege informatii 'online', direct de la birou sau acasa. Luna trecuta site-ul Mazda din Romania a inregistrat cel mai ridicat numar de accesari unice, de peste 55.000, depasind inclusiv site-ul din Austria sau pe cel din Ungaria. Avem inclusiv microsite-uri proprii. In promovarea din Romania se investesc sume importante, dar dupa o analiza atenta, pentru a determina care mediu este cel mai potrivit marcii", a spus directorul Mazda Romania, care nu a dorit sa ofere cifra exacta a sumei investite in promovare.
In ceea ce priveste reteaua de dealeri, numarul concesionarilor Mazda va creste cu 25%.
"Dorim sa acoperim principalele orase din tara. In primul semestru al acestui an vom ajunge la 16 dealeri, iar pana la sfarsitul anului la 20 de dealeri. In prezent in Capitala functionam cu doi dealeri, care fiecare vor avea cate doua locatii. Cea mai importanta inaugurare din acest an va fi cea de la Brasov, locatie care va fi deschisa catre cei de la Arian Motors, la finele lunii mai. Cel mai mare showroom, ca suprafata, este cel de la Brasov cu 600 mp, urmat de Bacau si Ploiesti de 350 mp si Arad cu 300 mp", a spus Rigu
La capitolul investitii, locatiile din Bucuresti sunt mai scumpe, potrivit oficialului Mazda, datorita preturilor mai ridicate la terenuri, dar si la constructii, care pot ajunge si la 1.700-2.000 de euro pe metrul patrat construibil. In tara preturile sunt mai mici - 500-600 de euro pentru un metru patrat construit, cu toate ca sunt utilizate aceleasi standarde.
In prezent, Romania apartine de reprezentanta Mazda pentru Europa Centrala si de Sud-Est, cu sediul in Austria, dupa ce compania a preluat importul in septembrie 2006, urmand ca in acest an sa fie infiintata o companie independenta in Romania.
"In momentul de fata exista un plan pentru deschiderea unei companii nationale de vanzari in Romania. A fost aprobat proiectul, suntem in proces de recrutare a personalului. Noua companie va fi independenta, dar va fi o componenta a Mazda Austria, parte a Mazda Motor Europe. Nu va fi o companie detinuta de cineva din Romania. Va fi o filiala a Mazda Japonia. Iar dealerii vor ramane in continuare importatori directi pentru automobile si piese de schimb", a spus Cristian Rigu.
In prezent Mazda Romania are patru angajati, in timp ce pana la sfarsitul anului vor ajunge la 13, care vor acoperi intreg spectrul de activitati - de la area sales manager la aftersales.
Spre comparatie, cel mai mare importator, Porsche Romania, are aproximativ 100 de angajati, responsabili pentru cele cinci marci pe care le reprezinta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO