Companii

Mega Image vrea o retea de 200 de magazine discounter

13.01.2010, 23:14 185

Grupul belgian Delhaize, operatorul supermarketurilor MegaImage, vizeaza extinderea retelei de magazine cu politica dediscount Red Market pana la 200 de unitati in Romania in urmatoriiani si nu exclude achizitii pe piata de profil.

Compania a intrat pe segmentul discounterelor in luna decembriea anului trecut, odata cu inaugurarea unui magazin Red Market inincinta ansamblului rezidential Green City din comuna 1 Decembrie,in apropiere de Bucuresti.

"Vrem sa extindem reteaua Red Market pana la 200 de magazine lanivel local in urmatorii ani. Nu excludem varianta preluarii unormagazine existente pe piata", a declarat pentru ZF Xavier Piesvaux,directorul general al Mega Image Romania.

Ar trebui sa vina cu 200 de milioane deeuro

El nu a oferit mai multe detalii despre aceste planuri, insabugetul pentru extindere ar putea fi estimat la peste 200 mil.euro, tinand cont ca investitia medie pe piata in deschiderea unuimagazin discounter este de un milion de euro. In plus, Delhaize arein lucru constructia unui nou centru logistic, in Popesti -Leordeni, in apropierea Capitalei. Acesta ar urma sa fie al treileacentru de distributie al companiei pe piata locala, iar planurilevizeaza finalizarea proiectului in 2011, potrivit datelorreprezentantilor Mega Image.

Reteaua de discountere are in prezent doua locatii in Romania,aceasta fiind a doua piata dupa cea din Belgia pe care grupul adecis sa lanseze un concept nou de retail, Red Market. Primulmagazin deschis la nivel local are 1.200 de metri patrati si 4.000de articole listate, inclusiv marci proprii ale Delhaize.

Pana anul trecut, retailerul a activat la nivel local doar pesegmentul supermarketurilor, Mega Image fiind cel mai mare jucatorde profil pe piata din Bucuresti. La finele lui 2009 reteaua avea49 de locatii in Capitala, Constanta si Ploiesti, iar in 2008 araportat afaceri de 130 mil. euro.

Au fost interesati de reteaua Profi

"Vom merge in paralel cu dezvoltarea retelelor Mega Image si RedMarket. Romania este inca o piata in dezvoltare pentru retailulmodern", a mai spus Piesvaux.

Rapoartele publicate la finele lui 2009 de Delhaize plaseazaRomania printre pietele prioritare pentru extinderea grupului inurmatorii ani.

In 2009 retailerul a intrat in cursa pentru preluareadiscounterului Profi, potrivit unor surse din piata. ActionariiProfi au incheiat tranzactia cu fondul de investitii EnterpriseInvestors, care a oferit 66 mil. euro pentru preluarea celor 66 demagazine scoase la vanzare.

Singura achizitie finalizata in 2009 de Delhaize in Romania afost preluarea a patru supermarketuri Prodas din Capitala, pe carebelgienii au platit 6 mil. euro, potrivit unui raport publicat peBursa. Valoarea tranzactiei reprezinta jumatate din vanzarile de 12mil. euro realizate anul trecut de cele patru unitati preluate.

Cei mai mari discounteri alimentari de pe piata sunt in prezentPenny Market, cu 100 de unitati, Plus si Profi, cu 66 de magazine.Cele trei retele au anuntat ca vor continua expansiunea in2010.

Plus, o noua tinta?

In acest an, cea mai mare tinta de preluare pentru Delhaize arputea fi reteaua de 94 de magazine Plus, detinuta de grupul germanTengelmann. Acesta a confirmat ca poarta discutii cu mai multiretaileri pentru vanzarea magazinelor Plus din Romania, insa nu adezvaluit numele celor interesati.

Vanzarea Plus ar putea fi cea mai mare tranzactie din comertulalimentar, cu o valoare estimata la peste 100 mil. euro. In cursapentru preluarea operatorului Plus, cu vanzari de 277 mil. euro in2008, ar putea fi si reteaua germana LIDL care in acest moment isipregateste primele deschideri de magazine de pe piataromaneasca.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO