Companii

Metro Cash&Carry aloca 12-15 mil. euro pentru remodelarea a trei magazine

Metro Cash&Carry aloca 12-15 mil. euro pentru remodelarea a trei magazine

Francois Oliver, director general Metro Cash&Carry: Vizitele la clienti ne-au ajutat foarte mult in remodelarea magazinelor, astfel ca anumite categorii de produse au castigat spatiu mai mare de expunere.

11.04.2007, 17:26 53

Compania va investi in acest an intre 12 si 15 mil. euro in remodelarea a trei magazine, dupa ce anul trecut au fost modernizate alte trei unitati deschise in primii ani de activitate pe piata romaneasca, prin investitii similare.
Primele magazine remodelate de Metro au fost Militari, Brasov 1 si Timisoara 1, iar pentru anul acesta investitiile de pana la 15 mil. euro vizeaza locatiile Metro din Suceava, Cluj si Constanta 1. "Dupa aceste 6 magazine, vom lua o pauza, deoarece restul unitatilor sunt deja la standardele actuale ale grupului", spune Francois Oliver, directorul general al companiei.
Franois Oliver a venit la conducerea Metro Cash&Carry anul trecut, dupa o perioada de sapte ani petrecuta la compania Carrefour Romania.
Ultima oportunitate pe care germanii de la Metro Cash&Carry au vazut-o pe piata locala (Oliver nu era la acea data la Metro) a fost relocarea primului magazin deschis in Romania (in 1996, la Otopeni) in zona Baneasa, la finele anului 2005. Dezvoltarea zonei comerciale Baneasa, un proiect imobiliar amplu estimat la peste un miliard de euro, a atras si alte nume mari din retail precum Carrefour, Ikea, Bricostore sau Mobexpert.
Metro Cash&Carry a pastrat insa locatia de la Otopeni, unde se afla sediul central al companiei, in care lucreaza in prezent aproximativ 400 de angajati.
Inainte insa de a lua o decizie privind extinderea retelei, Oliver spune ca se va concentra pe consolidarea pozitiei companiei pe piata, in conditiile in care competitia in comertul modern se intensifica.
Strategiile de fidelizare a clientilor, precum modernizarea primelor magazine deschise pe piata locala sau focusul pe produsele fresh, s-au resimtit in vanzarile de peste 1,4 miliarde de euro raportate de Metro Cash&Carry Romania in 2006, spune Oliver.
Oliver mai spune ca principala strategie de fidelizare a clientilor este pastrarea contactului direct cu acestia, chiar si in afara spatiului de vanzare. "Avem consultanti de vanzari care fac vizite clientilor in mod regulat, la maximum trei luni, pentru ca este foarte important sa stim cum evolueaza afacerile lor, cat de des se aprovizioneaza si ce schimbari au intervenit in nevoile acestora. Vizitele la clienti ne-au ajutat foarte mult in remodelarea magazinelor, astfel ca anumite categorii de produse au castigat spatiu mai mare de expunere", adauga Oliver.
Compania a investit in zona produselor fresh, care si-a marit suprafata in interiorul magazinelor remodelate cu circa 10%. Produsele gastro, cele pentru birou sau gradina, produsele media sunt categorii cu cerere foarte mare din partea clientilor profesionisti, potrivit managerului Metro.
Vanzarile de peste proaspat din import, in magazinele Metro Cash&Carry, au ajuns la 2 camioane pe saptamana, conform datelor companiei. Expozitia Metro Expo, desfasurata anul trecut, la care au participat 300 de furnizori ai companiei, a vizat si ea fidelizarea clientilor. "In cele trei zile de desfasurare a evenimentului, ne-au vizitat 40.000 de clienti profesionisti", mentioneaza Oliver. Investitia in acest proiect s-a ridicat la aproximativ 2 mil. euro. Urmatoarea expozitie este planificata pentru anul viitor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO