Companii

Metro mai vrea cel puţin un magazin nou până la finele anului

Claude Sarrailh, director management clienţi la Metro Cash & Carry România

Claude Sarrailh, director management clienţi la Metro Cash & Carry România

22.06.2010, 23:27 73

Reţeaua Metro Cash & Carry, cel mai mare jucător din comerţ,va mai deschide în acest an cel puţin un magazin de dimensiuni miciMetro Punct, după proiectele de expansiune de circa 16 mil. eurofinalizate în primele şase luni din 2010.

"Căutăm încă locaţii pentru extindere, ceea ce arată că vedemperspective bune de dezvoltare a pieţei româneşti. Până la finalulanului vom mai deschide cel puţin un magazin Metro Punct şi nu esteexclusă continuarea investiţiilor în unităţi noi Metro Cash &Carry în viitor", a declarat Claude Sarrailh, director managementclienţi la Metro Cash & Carry România.

Reţeaua germană, care operează 25 de magazine cash & carryîn prezent, a lansat pe piaţă brandul Metro Punct în acest an.Primul magazin, inaugurat în galeria hiper marketului Real din SatuMare prin inves tiţii de un milion de euro, are o suprafaţă devânzare de 2.000 de metri pătraţi şi listează în principal produsealimentare. Deschi derea unor unităţi de 3-4 ori mai mici decâtmedia reţelei este strategia germanilor de a-şi creşte acoperireaîn teritoriu cu investiţii mici. În plus, reprezentanţii Metro Cash& Carry susţin că magazinele Metro Punct vor duce la creştereafrecvenţei vizitelor clienţilor în reţea.

Cel mai mare proiect de investiţii finalizat de companie în2010, estimat la 15-20 mil. euro, este deschiderea magazinuluiMetro Cash & Carry din parcul de retail Policolor din Capitală.Planurile reţelei nu prevăd alte unităţi noi cash & carry înacest an.

De partea cealaltă, Selgros - competitorul direct al lui Metro -ar putea finaliza anul fără deschideri de magazine, 2010 fiindastfel singurul an fără investiţii în expansiune. Compania,deţinută de grupul german Rewe, a anunţat pentru acest an doarplanuri de investiţii în modernizarea magazinelor din reţea.

Cum încearcă Metro să crească bonul de casă înreţea

Cel mai nou pariu al germanilor în criză este creşterea bonuluimediu de casă în reţea. "În ultimul timp am urmărit să dezvoltămserviciile de sprijinire a clienţilor şi nu doar pe cele de vânzarepropriu-zisă", a spus Sarrailh.

"Cred că revânzătorii sunt cei care au cea mai mare nevoie decredite pentru capitalul circulant, ţinând cont de problemele cucare se confruntă micii comercianţi din cauza faptului că rămân custocuri mari în magazine", a completat managerul.

Cei mai mari clienţi ai unui magazin cash & carry suntrevânzătorii sau micii comercianţi şi firmele din HoReCa (hoteluri,restaurante, catering). Ţinând cont că un magazin cash & carryde pe piaţa locală înregistrează un flux zilnic de clienţi de circa3.000 de persoane, bonul mediu de casă într-o unitate Metro poatefi estimat la 45-50 de euro la nivelul anului trecut. Spre comparaţie, în hipermarketuri clienţii lasă zilnic o sumă medie decirca 10-15 euro, potrivit estimărilor ZF pe baza rapoarteloroperatorilor.

Reţeaua a raportat pe 2009 vânzări de 1,23 mld. euro cu 24 demagazine, în declin cu 17% faţă de anul anterior.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO