Companii

Mihai Bordeanu, director de marketing Toyota: O serie speciala poate majora vanzarile unui model cu 40%

Mihai Bordeanu, director de marketing Toyota: O serie speciala poate majora vanzarile unui model cu 40%

Mihai Bordeanu, directorul de marketing al Toyota Romania: Televiziunea este in Romania un mediu ieftin, avand in vedere audienta. In functie de model se stabileste si un public-tinta. Daca un model are ca public-tinta un milion de oameni din tara, TV-ul este un mediu de promovare eficient.

11.02.2008, 19:46 186

"In medie, o serie speciala poate sa creasca vanzarile modelului respectiv cu 20-40%, pe durata promotiei. Fata de modelul clasic, aceasta vine cu ceva nou si de aceea atrage atentia clientilor. O editie speciala poate sa si dubleze vanzarile unui model, mai ales daca este bine gandita, iar comunicarea este la un nivel ridicat", a subliniat Mihai Bordeanu, directorul de marketing al Toyota Romania, importatorul marcilor Toyota si Lexus pe piata locala.
Bugetul de marketing si comunicare al Toyota Romania va creste in acest an cu peste 50% in raport cu anul anterior, la o valoare cuprinsa intre 3 si 7 milioane de euro, potrivit importatorului. Campaniile de promovare vor include si reclame la TV.
"Campania de promovare se va derula pe toate mediiile, radio, TV, presa scrisa, materiale de showroom, cat si pe internet. Cel mai mult renteaza televiziunea. TV-ul este in Romania un mediu ieftin, avand in vedere audienta. In functie de model se stabileste si un public-tinta. Daca un model are ca public-tinta un milion de oameni din tara, TV-ul este un mediu de promovare eficient", a spus Bordeanu.
Toyota Romania si-a mentinut si in 2007 pozitia de cel mai puternic importator al unei marci japoneze, vanzarile atingand nivelul de 10.301 unitati, in crestere cu aproape 70% in comparatie cu 2006. In prima luna a anului importatorul a comercializat aproximativ 800 de unitati, in crestere cu peste 60% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut.
"In 2008 vanzarile Toyota pe piata locala vor creste cu 30% datorita dezvoltarii retelei. Incetinirea ritmului de crestere de la peste 70% la 30% se va datora factorilor externi, precum taxa de prima inmatriculare (devenita taxa de poluare - n.red.). Un alt factor care va influenta vanzarile va fi evolutia leului in comparatie cu moneda europeana", a spus Bordeanu.
Pentru acest an reprezentantii Toyota Romania esimeaza o crestere de 10-15% a pietei totale si de 20-30% a importurilor. In 2007 taxa de prima inmatriculare a ajutat cresterea vanzarilor de automobile noi. Principalul factor care va determina in continuare cresterea pietei il reprezinta gradul scazut al motorizarii din Romania.
In luna ianuarie a fost prezentat noua generatie a modelului Land Cruiser, un SUV special conceput pentru a oferi performante optime in teren accidentat. "Din categoria noilor modele am lansat in luna ianuarie noul Land Cruiser 200. In prima luna vanzarile sunt de aproximativ zece unitati. Pana la finele anului vanzarile acestuia vor ajunge la aproape 100 de unitati", a spus Bordeanu.
Toyota Prius, modelul cu sistem de propulsie hibrid al constructorului nipon a inregistrat in 2007 vanzari de 37 de unitati, fata de 12 in 2006.
"In acest an avem ca target comercializarea a peste 100 de modele Prius", a declarat Mihai Bordeanu.
Anul acesta Toyota va participa la programul "Rabla", insa nu a fost inca definitivat numarul automobilelor care vor participa la program. In 2007 acesta a fost de aproximativ 300 de unitati.
Vanzarile Lexus, brandul premium al concernului Toyota, a inregistrat la nivelul lui 2007 o triplare a vanzarilor in comparatie cu anul precedent, la 157 de unitati.
"In conditiile in care piata a crescut cu aproximativ 24%, iar importurile cu 50%, suntem multumiti de evolutia Toyota, mai ales ca s-a inregistrat cea mai accelerata crestere in raport cu concurentii directi", a subliniat Bordeanu.
"Intr-un interval de doi ani, vor fi infiintate mai multe puncte de vanzare pentru Lexus. Strategia pe care o vom aborda va fi definitivata in lunile care urmeaza. In 2008 avem ca target o crestere de peste 100% in ceea ce priveste volumul vanzarilor Lexus. Cel mai bine vandut model Lexus a fost SUV-ul RX. In 2008 acest model va inregistra vanzari de peste 150 de unitati, valoare comparabila cu totalul vanzarilor marcii in 2007", a spus directorul de marketing al Toyota Romania.
De la lansarea versiunii hibrid a lui RX, in luna iulie a anului trecut, jumatate din modelele comercializate au reprezentat versiunea RX 400h. In 2008 reprezentantii Toyota Romania estimeaza ca peste 80% din volumul acestui model vor reprezenta versiunea hibrid.
Chiar daca pentru anul in curs Asociatia Importatorilor si Producatorilor de Automobile (APIA) estimeaza o crestere a pietei de 5%, Toyota doreste sa mentina ritmul ridicat de apreciere.
"Chiar daca se asteapta o stagnare a pietei, noi estimam o crestere a vanzarilor Toyota de aproximativ 30%. In ceea ce priveste Lexus, vanzarile le vor depasi cu peste 100% pe cele din 2006. In 2008 dorim sa vindem cu peste 3.200 de automobile mai mult, dintre care 82% vor reprezenta modelele de baza - Aygo, Yaris, Auris, Corolla si Avensis. Aceste modele vor inregistra o crestere de aproximativ 40-50%", a declarat Bordeanu.
Din gama Toyota cel mai de succes a fost Yaris modelul de segment mic cu 2.341 de unitati. Acesta a fost urmat de Avensis, cu 1.968 de unitati, model aflat conform statisticilor APIA pe locul doi in clasamentul dupa vanzari in segmentul mediu, dupa VW Passat.
"Daca in 2007 am avut un singur model, Yaris, ale carui vazari au depasit nivelul de 2.000 de unitati, in 2008 vom avea patru - atat Yaris, cat si Auris, Corolla, dar si Avensis", a spus directorul de marketing al Toyota Romania.
Reteaua de distributie a Toyota pe piata locala detine in prezent 15 dealeri care detin 23 de locatii. In 2007 nu a fost infiintat niciun nou dealer. Cel de-al 16-lea va fi construit in judetul Prahova.
"Valoarea investitiei este cuprinsa intre 2 si 4 milioane de euro, suma care include si terenul. Investitia va fi finalizata pana la finele anului. Dintre cele 23 de locatii, opt reprezinta complexuri "3S" (care cuprind showroom, service si depozit pentru piese de schimb - n.red.). La sfarsitul anului trecut erau patru", a spus Bordeanu.
Atingerea standardului "3S" de catre dealeri a implicat in fiecare caz construirea de noi locatii, cele initiale fiind in majoritatea cazurilor spatii inchiriate.
"In ultimul trimestru am avut trei inaugurari - Brasov, Bacau si Cluj. Cel din Bacau este complet nou, inainte neexistand nici macar un showroom. Investitiie in noile locatii au fost de pana in 5 milioane de euro, suma care include si pretul terenului. Suprafata terenului unui complex "3S" trebuie sa fie de cel putin 6.000 de metri patrati. Locatia cu cea mai mare suprafata este cea din Pipera, cu peste 10.000 mp. In tara locatiile "3S" au suprafete cuprinse intre 6.000 si 8.000 mp", a spus Bordeanu.
Cel mai mare dealer Toyota este Inchcape Motors, care detine un complex "3S" si trei showroomuri. Vanzarile Inchcape Motors au reprezentat 29% din vanzarile Toyota pe piata locala.
"Anul acesta Inchcape Motors va demara constructia celui de-al doilea complex 3S in partea de vest a Capitalei", a spus Bordeanu.
In Romania sunt aproximativ 30.000 de automobile marca Toyota inmatriculate, potrivit statisticilor importatorului marcii japoneze. Reteaua de service-uri Toyota numara 19 puncte de reparatie, dintre care doua in Bucuresti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO