Companii

Mihai Bordeanu este primul roman care preia conducerea unei marci auto la nivel regional

Mihai Bordeanu este primul roman care preia conducerea unei marci auto la nivel regional

Mihai Bordeanu, directorul Lexus in Balcani: Numirea unui manager la Lexus in aceasta regiune face parte din dezvoltarea marcii la nivel mondial, decizie care nu a fost influentata de situatia economica de la nivel mondial

21.12.2008, 16:17 198

Mihai Bordeanu, 34 de ani, va coordona de luna aceasta de la Bucuresti vanzarile unei marci, Lexus, care se bate cu branduri precum Audi, BMW sau Mercedes Benz, dar care nu beneficiaza deocamdata de notorietatea si de reteaua de dealeri a celor trei marci.

Mandatul lui Bordeanu porneste de la extinderea retelei de dealeri de la trei unitati in prezent, la cel putin opt locatii in urmatorii trei ani, precum si triplarea vanzarilor in Romania, ceea ce ar echivala cu intrarea marcii Lexus in top sase branduri auto de lux, fata de pozitia a noua ocupata in prezent.
In cadrul Toyota Romania, Mihai Bordeanu a fost director de marketing incepand cu anul 2006, iar ulterior a fost numit director comercial, in perioada celor doua mandate ale sale vanzarile marcii japoneze ajungand la aproape 10.000 de unitati, fata de putin peste 6.000 la sfarsitul lui 2005.
In acelasi timp, vanzarile Lexus s-au majorat de la 52 de unitati la 180 de masini anul acesta, adica peste jumatate din volumul regiunii balcanice pe care o va coordona si unde marca nipona inregistreaza vanzari de aproape 300 de unitati, adica in jurul a 15 mil. euro, luand in calcul un pret mediu de 50.000 de euro.
"In prezent in Romania Lexus este pe locul noua in topul marcilor premium. In trei-patru ani dorim sa ajungem pe locul sase, ceea ce din punctul de vedere al volumului ar insemna o triplare a acestuia, target pe care ni l-am propus in ciuda crizei financiare actuale, impreuna cu Toyota Motor Europe", a subliniat Mihai Bordeanu, care estimeaza ca in cel mai rau caz criza financiara actuala va afecta vanzarile de automobile din 2009 si 2010.
In primele zece luni ale anului, Lexus a inregistrat pe piata locala un avans de 34% la 161 de automobile, in conditiile in care targetul pe anul acesta este de 175 de unitati.
"Initial targetul pe anul in curs a fost fixat la inceputul anului era de 220 de masini, dar datorita crizei financiare am redus aceasta valoare la 175 de unitati, cu toate ca cel mai probabil vom termina anul cu 180 de automobile livrate, ceea ce ar insemna o crestere de peste 15% fata de anul trecut, peste cea a pietei premium", a subliniat Bordeanu.
Cel mai bine vandut model Lexus pe piata locala este IS, modelul de clasa medie al constructorului nipon, comercializat in proportie de peste 60% cu motorizarea diesel de 2,2 litri. In ceea ce priveste modelele din segmentele superioare, 78% dintre SUV-urile RX au fost comercializate in versiunea hibrida, care dispune atat de un motor electric, cat si unul pe benzina. In cazul limuzinei de lux LS, ponderea versiunilor hibride este de aproximativ 85%.
"In cazul in care taxa de poluare s-a triplat, modelele hibride ale Lexus au avantajul ca nu platesc aceasta taxa. In plus, bateriile acestora sunt garantate 12 ani", a subliniat Bordeanu.
Numirea lui Mihai Bordeanu in functia de manager al Lexus pentru Balcani, regiune care cuprinde Romania, Bulgaria, Macedonia si Albania, trebuia realizata inca din prima parte a anului, dar aceasta a fost intarziata.
"Numirea unui manager Lexus in aceasta regiune face parte din dezvoltarea marcii la nivel mondial, decizie care nu a fost influentata de situatia economica de la nivel mondial. Cea mai importanta piata pentru Lexus din Balcani va ramane in continuare Romania, urmata de Bulgaria, unde exista deja un dealer la Sofia si urmeaza a fi deschis un al doilea. In ceea ce priveste Macedonia, exista deja un dealer Toyota care vinde si Lexus, in timp ce in Albania urmeaza a fi deschis unul", a spus Bordeanu.
In prezent pe piata locala exista un singur dealer Lexus autorizat, in partea de nord a Capitalei, dar in perioada urmatoare urmeaza sa se dezvolte o retea la nivel national.
"In urmatorii ani vizam deschiderea de centre Lexus in patru zone - Iasi, Constanta, Timisoara si Cluj. O prioritate vor avea dealerii Toyota, dupa care ne vom adresa in exterior", a spus Mihai Bordeanu care a subliniat ca centrele Lexus vor avea showroomuri separate de cele ale Toyota.
Potrivit oficialului Lexus, showroomul marcii este similar cu cel al Toyota, dar difera la capitolul calitate a finisarilor.
"Showroomul marcii Lexus nu trebuie sa fie mai mare ca unul al Toyota, dar necesita un alt mobilier de showroom, ce implica un nivel mai ridicat al costurilor. Dimensiunile variaza intre 150 si 200 mp, spatiu necesar pentru patru-sapte masini, in timp ce suprafata totala a acestuia va ajunge pana la 400 mp. In ceea ce priveste service-ul, vor exista variante cu posturi dedicate Lexus intr-un service Toyota", a spus Bordeanu. Potrivit oficialilor Lexus in Romania circula aproximativ 1.000 de automobile ale marcii nipone, majoritatea fiind concentrate in Bucuresti, dar si in orase precum Constanta. "Fara a lua in calcul si terenul, investitia minima intr-un showroom Lexus este de aproximativ 1-1,5 mil. euro", a declarat Mihai Bordeanu.
In perioada urmatoare va incepe o campanie de promovare a marcii, in medii care se adreseaza publicului-tinta.
"Momentan am promovat marca pe canale unde se pierde foarte multa informatie deoarece se adreseaza publicului larg, precum televiziunea. Anul viitor vom avea campanii directe, adresate exact potentialilor clienti, prin organizarea de evenimente dedicate. Va exista un plan complet dedicat clientilor, din momentul achizitiei si pana la buy-back", a subliniat Bordeanu.
Cu toate ca la nivel mondial piata auto se confrunta cu o scadere puternica a cererii, brandurile premium inregistreaza o scadere mai temperata.
La conducerea Toyota Romania va ramane in continuare George Kyriazis, care detine functia de managing director pentru Toyota Romania si Toyota Balkans. Datorita vanzarilor in crestere, Toyota Romania a devenit de la 1 ianuarie anul acesta reprezentanta proprie si nu se mai afla sub conducerea Toyota Grecia.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO