Companii

Miliardarii francezi Mulliez au 35 mil. euro pentru a deschide cinci magazine de sport Decathlon

Primul magazin, deschis in aprilie 2009, in cadrul complexului comercial Militari Shopping Center, a necesitat un buget de investitii de sase milioane de euro pentru o suprafata de 5.300 mp

Primul magazin, deschis in aprilie 2009, in cadrul complexului comercial Militari Shopping Center, a necesitat un buget de investitii de sase milioane de euro pentru o suprafata de 5.300 mp

26.05.2010, 23:40 138

Acesta este cel mai ambitios plan de expansiune anuntat intr-unan cu scaderi de consum de un retailer din zona de imbracaminte siarticole sportive. Mai mult chiar, francezii au o prezenta extremde activa si in imobiliare, bazandu-si strategia pe achizitii deterenuri, dupa ce in 2009, primul an pe piata locala, s-au limitatla o singura unitate intr-un spatiu inchiriat.

"Vrem sa deschidem cinci magazine anul acesta", a declaratpentru ZF Fabrice Beschu, country manager al Decathlon Romania,fara a da insa detalii despre valoarea investitiilor sau numarul deangajati care vor fi recrutati.

Decathlon se afla in discutii pentru un magazin in zona de norda Capitalei, dupa ce anterior si-a asigurat prezenta in vestul (inMilitari - magazin deschis in 2009), sudul (Grand Arena - se vadeschide in acest an) si estul Capitalei (Pallady - dupa 2010).

Surse din piata spun ca pe viitor retailerul va deveni vecin cuproprietatile lui Puiu Popoviciu din zona comerciala Baneasa, avanddeja planificata o deschidere in apropierea proiectului dezvoltatde Popoviciu in nordul Capitalei.

"Avem mai multe planuri, dar deocamdata sunt la stadiul deproiect. Pentru nordul Bucurestiului avem trei optiuni interesantecare implica achizitii de terenuri, dar pentru toate trei suntem indiverse stadii de negociere, fapt care ne impiedica sa oferim maimulte informatii", mai spune Beschu.

Pe langa extinderea in Capitala, retailerul francez ar mai puteabifa in acest an deschideri de magazine in Iasi, Constanta,Timisoara si Brasov.

Decathlon a achizitionat recent 2,2 hectare in cadrul EraShopping Park Iasi, detinut de grupul cipriot Omilos, astfel capana la finalul anului va deschide in Iasi o unitate de 4.100 demetri patrati si o zona dedicata practicarii sporturilor deinterior de 2.000 de metri patrati.

Tot pentru acest an francezii au semnat deja un contract deinchiriere a unui spatiu langa centrul comercial Grand Arena dinCapitala, magazinul urmand sa aiba suprafata de vanzare de circa5.500 de metri patrati. Celelalte patru proiecte se vor dezvolta peteren propriu, potrivit informatiilor din piata.

Conducerea Decathlon nu da informatii privind investitia intr-unastfel de proiect, dar tinand cont ca bugetul pentru o deschiderede magazin pe un spatiu inchiriat ajunge in medie la patru milioanede euro, o lansare pe teren propriu poate urca investitia lasapte-opt milioane de euro. Astfel, pentru 2010 compania va scoatedin cont peste 35 de milioane de euro, potrivit calculelor ZF.

Primul magazin, deschis in aprilie 2009, in cadrul complexuluicomercial Militari Shopping Center, a necesitat un buget deinvestitii de sase milioane de euro pentru o suprafata de 5.300 demetri patrati, fiind inclus aici si stocul de marfa. Companiaanunta la inceputul anului trecut ca are nevoie pentru prima saunitate in Romania de circa 80 de angajati. Asta inseamna ca in2010 Decathlon va recruta alte 400 de persoane pentru viitoareleunitati. Decathlon nu a facut inca publice datele legate devanzarile inregistrate in 2009 in Romania.

Peste 600 de magazine

Grupul Oxylane, din care face parte si Decathlon, a avut anultrecut afaceri de 5,4 mld. euro si un numar de peste 40.000 deangajati. Reteaua de magazine Decathlon numara anul trecut 620 delocatii, in Europa Centrala si de Est lider fiind Polonia cu 15magazine, urmata de Ungaria cu 12 locatii.

Planuri ambitioase

Planurile de extindere ale companiei, anuntate la inceputul lui2009, vizau 40 de magazine sub brandul Decathlon in urmatorii zeceani, in cele mai mari zece orase ale tarii. Tinand cont deinvestitia medie intr-un magazin (4-6 mil. euro), retailerulfrancez este dispus sa investeasca pana la 240 de milioane de euroin Romania pentru a depasi concurenta, Intersport sau Hervis, altiretaileri de imbracaminte si echipamente sportive care au vazut unpotential in piata locala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO