MOL România, filiala locală a grupului petrolier ungar MOL, a vândut cu 4% mai mulţi carburanţi în primele nouă luni ale anului, creşterea înregistrată venind exclusiv datorită unor cantităţi mai mari de motorină comercializate. În ceea ce priveşte vânzările de benzină, acestea au stagnat în primele nouă luni ale anului la un nivel similar cu cel înregistrat în perioada similară a anului trecut.
"În România, vânzările din retail au crescut în linie cu dezvoltarea reţelei, iar cota de piaţă a MOL a ajuns la 12%. Vânzările din magazinele din incinta benzinăriilor au crescut cu 12% ca rezultat al unei activităţi promoţionale intense", au precizat reprezentanţii MOL.
În prezent, reţeaua de benzinării a MOL are 131 de puncte de alimentare, fiind al patrulea cel mai mare distribuitor de carburanţi din România după Petrom, Rompetrol şi Lukoil. La jumătatea anului trecut, reprezentanţii MOL România au anunţat un plan de extindere pentru piaţa locală de 70 de noi benzinării până în 2015.
Afacerile înregistrate de MOL România au ajuns anul trecut la 740,2 mil. euro, în creştere cu 17% faţă de 2010. În schimb, compania a intrat pe pierderi, înregistrând la finele anului trecut un minus de 3,1 mil. euro faţă de profitul de 19,4 mil. euro din anul 2010, după cum arată datele de la Ministerul Finanţelor. Pierderea a venit în contextul amendării companiei de către Consiliul Concurenţei într-un dosar care i-a vizat pe toţi marii jucători din piaţa petrolieră locală.
Veniturile nete din vânzări la nivel de grup au scăzut cu 10% în primele nouă luni, la 18 miliarde de dolari, în timp ce profitul net a coborât cu 34%, la 624 milioane de dolari. Rezultatele au fost afectate de deprecierea forintului în raport cu dolarul, de lipsa veniturilor la operaţiunile din Siria, precum şi de regimul reglementat al preţurilor la gaze naturale în Croaţia şi Ungaria.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels