Companii

MOL: vanzarile medii pe statii au scazut usor

MOL: vanzarile medii pe statii au scazut usor

In primul semestru afacerile au crescut cu 24% pe fondul majorarii preturilor

13.08.2008, 19:04 39

MOL Romania, filiala locala a grupului petrolier ungar MOL, a inregistrat in primele sase luni ale anului o crestere de 24% a cifrei de afaceri, in lei, pana la un nivel de aproximativ 1.052,9 milioane de lei (286,9 milioane de euro) fata de aceeasi perioada a anului trecut cand compania a raportat afaceri de 849,15 milioane de lei (255 de milioane de euro).
"Tinand cont de cresterea cererii de carburanti din regiune, am reusit sa ne crestem vanzarile in Ungaria, Slovacia si Austria, tarile care reprezinta cele mai importante si mai apropiate piete pe care activam. Am putut insa sa crestem si pe alte piete, cum ar fi Slovenia, unde afacerile au crescut cu 28%, Romania cu 24% si Croatia cu 29%", spun reprezentantii grupului MOL.
Cresterea afacerilor s-a bazat exclusiv pe avansul fara precedent inregistrat de preturile la pompa in primul semestru al anului cand barilul de petrol a ajuns si pana la nivelul de 147 de dolari, in conditiile in care vanzarile in volume s-au pastrat la un nivel similar cu cel inregistrat in primele sase luni de anul trecut. Astfel, in perioada mai-iunie au avut loc mai multe cresteri succesive ale pretului la pompa, carburantii ajungand sa fie in medie mai scumpi cu 20% fata de preturile practicate la inceputul anului. Luna trecuta, pe fondul deprecierii barilului de petrol au avut loc mai multe cresteri succesive de pret, ceea ce potrivit unor jucatori a dus la o reactie imediata din partea pietei. Astfel, cererea de carburanti a crescut in luna iulie cand au scazut preturile la pompa, dupa ce in perioda mai-iunie au fost sesizate scaderi ale consumului de carburanti.
"In Romania, vanzarile de carburanti au ramas stabile. Vanzarile medii pe statii au inregistrat insa un usor regres de 4% in primul semestru al acestui an fata de perioada de comparatie ca rezultat al cresterii numarului de benzinarii cu cinci unitati anul acesta", au mai precizat sursele citate. In prezent, MOL detine o retea de 124 de benzinarii, potrivit datelor cuprinse in raportul financiar aferent primului semestru, prezentat de grup.
MOL Romania este al patrulea jucator de pe piata locala in functie de cota de piata detinuta, compania controland in primele sase luni ale anului o cota de 12% din segmentul de profil. Principalii competitori ai MOL sunt companiile Petrom - detinuta de grupul petrolier austriac OMV, care controleaza aproximativ 30% din piata -, Lukoil Romania, filiala locala a grupului rus Lukoil, care detine o cota de 25%, Rompetrol, grup aflat in portofoliul companiei kazahe de stat KazMunaiGaz, si Agip Romania, filiala locala a grupului italian Eni, care detine o cota de 2%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO