Companii

Mr. Bricolage are 16 mil. euro pentru magazine in Bucuresti si Pitesti

Mr. Bricolage are 16 mil. euro pentru magazine in Bucuresti si Pitesti
22.02.2007, 17:37 107

Reteaua de magazine de tip do-it-yourself Mr. Bricolage va deschide doua unitati in acest an in orasele Bucuresti si Pitesti, in care va investi pana la 16 mil. euro.
"Vom investi 7-8 mil. euro pentru fiecare deschidere, investitia totala in reteaua Mr. Bricolage din acest an ridicandu-se la 24 mil. euro", a declarat Tudor Profir, directorul general al Mr. Bricolaj Romania. El nu a dorit sa precizeze destinatia celei de-a doua parti a investitiei planificate pentru 2007.
Primul magazin Mr. Bricolage din Romania a fost deschis in luna noiembrie a anului trecut, la Bucuresti, in urma unei investitii de aproximativ 7 mil. euro. Reteaua va numara 3 unitati la finele acestui an, urmand ca anul viitor sa fie deschise alte trei unitati Mr. Bricolage. Planurile retailerului de bricolaj vizeaza dezvoltarea unei retele de 30 de magazine, in orasele cu peste 150.000 de locuitori, prin investitii totale de 220 mil. de euro.
"Piata imobiliara este intr-o efervescenta care cred ca va continua si in acest an", a mai spus Tudor Profir.
Unitatile Mr. Bricolage vor avea suprafete cuprinse intre 6.000 de metri patrati si 10.000 de metri patrati, in functie de locatie si de densitatea populatiei, potrivit strategiei de extindere a retelei. Operatorul vizeaza locatii cat mai apropiate de centrele oraselor si are ca obiectiv profitabilitatea fiecarei unitati deschise inca din primii ani de operare, conform reprezentantilor companiei. Primul magazin are listate aproximativ 40.000 de articole pe o suprafata de vanzare de aproape 6.000 de metri patrati si este situat pe un teren achizitionat. Compania vizeaza si locatii in centre comerciale, unul dintre magazinele planificate pentru acest an urmand sa faca parte dintr-un proiect comercial mai amplu.
Profir estimeaza pentru acest an o crestere de 30% a pietei de bricolaj din Romania, unul dintre factorii determinanti fiind intrarea in Uniunea Europeana.
Anul 2006 a fost foarte dinamic din punctul de vedere al extinderii retelelor de magazinde de bricolaj pe piata locala. Companiile straine deja prezente, Praktiker si Bricostore, au anuntat anul trecut accelerarea ritmului de extindere pe piata locala. Pe piata a mai intrat anul trecut si reteaua austriaca BauMax, care a deschis primul sau magazin la Brasov si a finalizat alte doua proiecte in acelasi an.
Un alt jucator international care si-a anuntat intrarea pe piata locala este distribuitorul german de materiale de constructii Hornbach, avand planificata prima inaugurare pentru acest an.
Retelele de bricolaj detinute de companii internationale ar putea ajunge la peste 60 de unitati la sfarsitul anului 2008, potrivit planurilor de extindere anuntate de jucatori.
Companiile internationale care au anuntat anul trecut investitii cumulate de peste 750 mil. euro pe termen mediu si lung reprezinta al doilea val de intrari pe piata de bricolaj, dupa cel din 2002.
Retelele Bricostore si Praktiker, care au dominat piata de profil pana anul trecut, au realizat cumulat vanzari de aproape 200 mil. euro in 2005, cu 16 magazine operationale pe piata locala.
In plus, retelele regionale de centre de distributie a materialelor de constructii detinute de jucatori locali precum Dedeman Bacau, Ambient Sibiu sau Tiger Amira Oradea au la randul lor planuri de extindere pentru urmatorii ani.
Reteaua Mr. Bricolage este dezvoltata pe piata romaneasca de Brico Expert, care detine franciza pentru aceste magazine. Principalii actionari ai companiei Brico Expert sunt sotii Rapotan, care detin distribuitorul autohton de materiale de constructii si finisaje Arabesque. Mr. Bricolage (Franta) detine, la randul sau, 20% din Brico Expert, potrivit datelor de la ONRC.
Strategia de extindere a grupului Mr. Bricolage vizeaza pietele in curs de dezvoltare din Europa Centrala si bazinul mediteraneean. Mr. Bricolage este unul dintre primii trei jucatori de pe piata franceza in domeniul bricolajului, cu afaceri consolidate in valoare de 470,7 mil. euro in anul 2005.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO