Companii

Murfatlar: vinul de anul acesta va fi special pentru ca a fost un an cu extreme

Murfatlar: vinul de anul acesta va fi special pentru ca a fost un an cu extreme

Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar

11.09.2007, 19:09 29

Producatorul de vinuri Murfatlar, care detine 3.000 de hectare de vita-de-vie in zona Dobrogei, estimeaza in acest an o productie de 16 milioane de litri de vin, volum similar cu cel din 2006, insa reprezentantii companiei spun ca temperaturile ridicate din vara au generat una dintre cele mai bune recolte din ultimii ani.
"Vinul produs in acest an va fi unul special, pentru ca a fost un an cu extreme, care au ajutat via. Dobrogea este recunoscuta drept zona cea mai calduroasa din Romania si asta ne va face sa avem o recolta extraordinara", a declarat Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar.
Majoritatea producatorilor de vin vorbesc despre una dintre cele mai bune recolte din ultimii cinci ani, caldura facand strugurii mai dulci. Pentru a sustine aceasta recolta Murfatlar a investit 400.000 de euro in irigatii.
"Anul acesta irigatiile ne-au costat cam 400.000 de euro, pe toata perioada, ceva mai mult ca in anii trecuti. Este o investitie care se face in fiecare an, la fel ca si investitiile in stropit", a spus Daniel Negrescu.
In ceea ce priveste posibilitatile de crestere a pretului la vin anul viitor, reprezentantul Murfatlar spune ca acest lucru va fi stabilit de reactia consumatorului.
"Pretul este dictat de piata. Daca piata va accepta un pret mai mare cu siguranta acesta va creste", a spus Daniel Negrescu.
Potrivit datelor furnizate de Murfatlar, consumul anual de vin pe cap de locuitor se ridca la 26,6 litri, incluzand aici si autoconsumul sau vinul produs in gospodaria proprie. Cosumul de vin imbuteliat nu se ridica decat la 3 litri pe cap de locuitor, cu mult mai redus comparativ cu Franta, unde este de 59 de litri pe cap de consumator sau cu Spania, 47 de litri pe cap de consumator. Romania se situeaza undeva la mijloc in topul consumatorilor de vin din Europa.
" Piata de vin este una destul de traditionalista si de reticenta la anumite schimbari. Vinul este un produs care are o vechime considerabila si atunci valentele produsului impiedica cresteri spectaculoase, pentru ca oamenii sunt mult mai greu de convins de ceva nou", a explicat Daniel Negrescu. Potrivit ultimelor date disponibile, in primele patru luni ale acestui an, importurile de vin s-au redus cu circa 32%, pana la 5,35 mil. euro, comparativ cu 7,91 mil. euro in perioada corespunzatoare a anului trecut, conform datelor furnizate de catre Ministerul Agriculturii. Scaderea a fost mai accentuata din punct de vedere cantitativ, fiind de aproximativ 56%, pana la aproape 8.000 de tone, conform aceleiasi surse.
Reducerea importurilor de vin a reprezentat o surpriza pentru piata intrucat eliminarea taxelor vamale ar fi trebuit sa aduca, potrivit estimarilor initiale ale producatorilor, o crestere similara cu cea de anul trecut, de aproximativ 200%.
Printre factorii care au stopat o crestere a importurilor in acest an se numara si recolta buna din 2006 care a permis producatorilor sa renunte la vinurile vrac, care acopereau in mare parte cererea de vinuri de pe piata locala.
"Vinurile vrac au reprezentat 90% din importul de vinuri de anul trecut. De la inceputul acestui an, au crescut importurile de vin imbuteliat, insa nu in asa masura incat sa spunem ca s-a intamplat ceva extraordinar in piata. Potrivit studiilor noastre, cota de piata a vinurilor imbuteliate de import este de 3%, iar inainte sa intram in UE era de peste 1%", a adaugat Negrescu.
In primele sase luni ale acestui an, vanzarile Murfatlar in termeni cantitativi au fost cu 10-12% mai mari, comparativ cu perioada similara a anului trecut. Pentru 2007, Murfatlar si-a bugetat o cifra de afaceri de 42 mil. euro, in crestere cu 17% fata de 2006.
Principalii competitori ai Murfatlar pe piata locala sunt Vincon, Cotnari si Jidvei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO