Companii

Napolact: Vremea calda a majorat vanzarile de inghetata cu 40%

Napolact: Vremea calda a majorat vanzarile de inghetata cu 40%

Noua campanie de promovare a Napolact porneste de la ideea de a regasi "gustul copilariei"

08.06.2007, 17:28 127

Compania Napolact, parte a grupului Friesland Foods Romania, cel mai mare jucator de pe piata produselor lactate, a inregistrat o crestere valorica de 40% a vanzarilor de inghetata in primele cinci luni ale anului, comparativ cu aceeasi perioada din 2006.
In volum, vanzarile s-au majorat cu 35% in perioada mentionata, potrivit datelor companiei. "Este un sezon foarte bun pentru vanzarile de inghetata, datorita temperaturilor ridicate. Am inregistrat insa si o majorare a cotei de piata pe segmentul inghetatei, conform estimarilor noastre", a declarat Gerbrant de Boer, directorul general al Friesland Foods Romania.
Napolact estimeaza pentru acest an vanzari de peste 11 mil. euro pe segmentul inghetatei, pe care activeaza cu brandul Napoca.
Compania, care a lansat in acest an cinci produse noi sub brandul Napoca, a inregistrat vanzari de inghetata de circa 8,5 mil. euro in 2006, in crestere cu aproximativ 20% fata de perioada precedenta.
Producatorii de inghetata inregistreaza cel mai mare volum de activitate in sezoanele de primavara si vara, cand cererea pe piata creste considerabil fata de perioada iernii.
De exemplu, Friesland a realizat in primele sapte luni ale anului trecut volumul de vanzari de inghetata raportat pe intregul an 2005.
"In prezent, producem inghetata la capacitate maxima si luam in considerare majorarea capacitatii de productie.
Consumul de inghetata este pe un trend ascendent, avand rate importante de crestere de la un an la altul, ceea ce demonstreaza potentialul pietei de profil. Sigur ca putem produce mai multe stocuri in sezonul rece, cand nu se consuma inghetata, insa stocurile presupun costuri si, in plus, nu putem avea o prognoza foarte buna a temperaturilor din perioada verii", a mai spus Gerbrant de Boer.
Napolact estimeaza pentru acest an mentinerea ritmului de crestere a vanzarilor double digit (peste 10%), dupa ce anul trecut cifra de afaceri a companiei a ajuns la peste 38 mil. euro. Portofoliul Napolact mai cuprinde, pe langa inghetata Napoca si branzeturi, lactate proaspete sub brandurile Cedra, Napolact sau Napoca. Compania, cu sediul central in judetul Cluj, detine trei unitati de productie in Dej, Huedin si Taga, in acelasi judet. Napolact mai detine cinci magazine proprii in Cluj-Napoca si alte doua in Dej si Huedin, precum si doua depozite en-gros in Cluj-Napoca si Bucuresti.
Friesland Romania detine si brandul Milli, care a inregistrat vanzari de peste 40 mil. euro anul trecut, potrivit datelor furnizate anterior de De Boer.
Compania Friesland Romania a realizat afaceri de 107,1 mil. euro in 2006, in crestere cu peste 17% fata de 2005.
Ponderea cea mai mare in vanzarile companiei o au branzeturile, care asigura aproximativ 25% din cifra de afaceri.
Piata produselor lactate, pe care mai activeaza Danone, Hochland, LaDorna sau Albalact, a depasit valoarea de 800 mil. euro in 2006, pentru acest an estimandu-se trecerea pragului de un miliard de euro.
Lactatele au fost anul trecut printre cele mai dinamice categorii din piata bunurilor de larg consum, pe segmente precum lapte si deserturi pe baza de lapte vanzarile inregistrand un avans de circa 60% fata de anul precedent, potrivit datelor furnizate ZF de compania de cercetare a pietei MEMRB Retail Tracking Services. Astfel, lactatele au ajuns anul trecut la o pondere de 16% in valoarea vanzarilor de alimente in retail, fata de 14,4% in 2005.
Compania olandeza Friesland Foods, cu operatiuni pe 20 de piete la nivel global, a raportat o cifra de afaceri de 4,7 miliarde de euro pe 2006, in crestere cu 6% fata de anul anterior si un profit de 128 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO