Companii

New Yorker a semnat două contracte pentru 2012

New Yorker a semnat două contracte pentru 2012

Autor: Cristina Roşca

27.12.2011, 11:23 976

Retailerul german de îmbrăcăminte New Yorker care deţine 22 de magazine pe piaţa locală, a semnat deja două contracte pentru magazine ce urmează a fi deschise anul viitor în Târgu Mureş şi Iaşi.

"Acestea sunt contractele deja semnate. În afară de acestea este posibil să deschidem şi alte unităţi", spune Bogdan Bozdog, directorul de expansiune pe România al New Yorker.
În acest an compania a deschis cinci magazine în Constanţa, Piatra Neamţ, Piteşti, Botoşani şi Craiova. Toate aceste unităţi sunt amplasate în centre comerciale, respectiv Maritimo în Constanţa, Jupiter în Piteşti, European Retail Park în Botoşani, Electroputere în Craiova şi Piatra Neamţ în Galeria Mall.

Reprezentanţii companiei germane au spus că deschid unde sunt oportunităţi şi proiecte. New Yorker deţine un singur magazin stradal, cel de la Unirea Shopping Center. Bozdog declara anterior că dacă se creează poluri de fashion în comerţul stradal, compania îşi va reconsidera planurile. El mai spunea că trebuie însă să fie poluri de fashion, pentru că spre exemplu în Centrul Vechi există deja un pol pentru cafenele şi restaurante.

Compania, intrată pe piaţa locală în 2007 deţine 22 magazine, dintre care patru un capitală şi restul în provincie. New Yorker este unul dintre cei mai extinşi retaileri de pe piaţă, după Inditex, care cu şapte branduri deţine 72 de unităţi. Şi C&A (17 magazine) şi H&M (11 magazine) şi-au anunţat planuri ambiţioase pentru piaţa locală. Unul dintre motivele pentru care aceştia continuă să investească este faptul că piaţa locală va creşte puternic în următorii ani, de la 1,9 mld. euro anul trecut la peste 4 mld. euro în 2020, potrivit estimărilor analiştilor de la Euromonitor.

Deşi nu oferă cifre privind numărul de magazine pe care retailerul vrea să le deschidă în următorii cinci ani, Bozdog a spus că de la intrarea pe piaţă au deschis în medie 4-5 magazine pe an. Dacă ritmul se menţine, la finalul lui 2015 compania ar putea ajunge la 38 de unităţi, potrivit calculelor ZF.

Spre comparaţie cu retailul alimentar, unde investiţiile per magazin trec de multe ori de 10 mil. euro, în retailul de fashion investiţiile în noi magazine sunt mult mai mici, mai ales că este vorba despre spaţii închiriate şi un stoc de marfă care nu trece de câteva sute de mii de euro. Mai mult, chiriile din centrele comerciale au scăzut considerabil faţă de perioada de boom economic, iar retailerii "cu nume" beneficiază de contracte mai avantajoase.

New Yorker a înregistrat în 2010 o cifră de afaceri de 17 mil. euro, aproape dublă faţă de 9,8 milioane de euro în 2009.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO