Companii

Noile magazine au majorat vanzarile retelei de bricolaj Bricostore cu 70%

26.04.2007, 19:34 18

Reteaua de magazine de bricolaj Bricostore a realizat o cifra de afaceri de 142 mil. euro anul trecut, in crestere cu aproximativ 70% fata de 2005.
"Deschiderea unui magazin Bricostore in partea de nord a Capitalei, precum si inaugurarea din Constanta, au contribuit la cresterea cifrei de afaceri. La aceasta se adauga faptul ca piata de bricolaj este inca o piata tanara, in continua evolutie. Mediul economic romanesc, caracterizat printr-o dinamica crescuta a pietei imobiliare, dar si a renovarilor, amenajarilor si constructiilor de noi locuinte, este favorabil unei dezvoltari continue a acestei piete", au declarat reprezentantii Bricostore Romania.
Reteaua franceza a ajuns anul trecut la 7 unitati pe piata locala si are planificate deschideri in orasele Targoviste si Pitesti pentru acest an, prin investitii de 20 mil. euro.
Deschiderea magazinului din centrul comercial Baneasa Shopping City (in 2006) a implicat cea mai mare investitie pe unitate realizata pana acum de Bricostore, de 14 mil. euro. Acesta este insa cel mai mare magazin al retelei, avand o suprafata de 14.500 de metri patrati. Retailerul a anuntat ca va merge in continuare in locatii invecinate cu alte magazine de dimensiuni mari, precum hipermarketuri, ceea ce va influenta ritmul de extindere al retelei Bricostore.
Pe termen mai lung, compania si-a planificat deschiderea altor 23 de magazine, ajungand la un numar de peste 30 de unitati pana in anul 2011. Reprezentantii Bricostore estimau anul trecut ca vor ajunge la vanzari de 500 mil. euro peste aproximativ patru ani.
Bricostore, care si-a deschis prima unitate in Romania in primavara anului 2002, este detinut de grupul francez Bresson.
Bricostore si principalul sau concurent, Praktiker, domina in prezent retailul de bricolaj. Prin intrarea altor jucatori mari pe piata, retelele de bricolaj detinute de companii internationale ar putea ajunge la peste 60 de unitati la sfarsitul anului 2008, potrivit planurilor de extindere anuntate de jucatori. Doua companii internationale si-au facut deja intrarea pe piata de bricolaj anul trecut, BauMax (Austria) si Mr. Bricolage (Franta), iar o alta retea straina, Hornbach (Germania), a demarat lucrarile la primul magazin din Romania, programat pentru aceasta vara.
Jucatorii de talie internationala, care au anuntat investitii cumulate de peste 750 mil. euro pe termen mediu si lung, reprezinta al doilea val de intrari pe piata de bricolaj, dupa cel din 2002.
In plus, retelele dezvoltate de investitori locali, precum Dedeman si Ambient, au anuntat si ele planuri de extindere in urmatorii ani.
Pretul ridicat al terenurilor si complicatiile legislative precum retrocedarile sunt provocari intalnite de retailerii de bricolaj nou intrati pe piata locala.
O alta provocare este infrastructura rutiera, spun companiile. Magazinele de bricolaj genereaza mult trafic in jur, astfel incat existenta unei infrastructuri dezvoltate in zona in care sunt implantate este o conditie esentiala pentru alegerea locatiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO