La 32 de ani, francezul Jean Baptiste Dernoncourt are pe mână afaceri de 5 mld. lei.
Jean Baptiste Dernoncourt, numit recent la conducerea operaţiunilor Carrefour în România, spune că în a doua jumătate din acest an au existat semne de revenire economică, iar acest lucru s-a văzut şi în consum.
Pentru o creştere mai puternică şi de durată a consumului, executivul consideră că este necesară reducerea TVA la mai multe produse alimentare după modelul deja aplicat la pâine, unde taxa pe valoarea adăugată a fost redusă de la 24% la 9%.
Consumul, motorul economiei în anii de boom când avansa lună de lună cu peste 10%, a devenit în ultimii cinci ani de criză veriga cea slabă a economiei locale. În timp ce exporturile şi agricultura au dus în spate creşterea economică în ultimii ani, consumul a avut un declin cumulat în perioada 2009-2013 de peste 15%. „În 2013 businessul a evoluat în direcţia bună. În a doua jumătate a anului există semne de revenire economică, iar acest lucru se vede şi în consum. Oamenii îşi recapătă încrederea. În 2014 depindem de mediul macroeconomic şi de măsurile anunţate de guvern“, afirmă Dernoncourt la primul său interviu acordat presei locale.