Companii

O agenţie de turism: Dăm un loc de avion gratis ca să compensăm scumpirea euro

O agenţie de turism: Dăm un loc de avion gratis ca să compensăm scumpirea euro

Autor: Mirabela Tiron

25.07.2012, 00:06 527

Pentru o vacanţă de 1.000 de euro un român trebuie să scoată acum din buzunar cu 310 lei mai mult faţă de cât ar fi plătit la începutul acestui an, pe fondul deprecierii leului.

"Toată situaţia politică a bulversat segmentul de călătorii, anii electorali sunt cei mai dificili pentru călători. Pentru a compensa creşterea preţurilor şi a nu pierde clienţi am introdus o promoţie", a declarat Mircea Vladu, reprezentant al Prestige Tours, parte a grupului Happy Tour, cel mai mare jucător din turism. De la începutul anului leul s-a depreciat cu 6,5% faţă de euro.

Pentru pachetele charter organi­zate de Prestige Tours în Grecia in­su­lară, la achiziţionarea în iulie a unui pa­chet charter pentru două persoane adul­te se oferă un bilet de avion gratuit. Aceasta este o măsură pentru atra­gerea de clienţi luna aceasta.

"Încercăm să compensăm creşterea eu­ro cu această promoţie, tarifele la avion şi cazare au cres­cut din cauza fluc­tuaţiei cursu­lui. Trebu­ie să ne adap­tăm la situaţia din pia­ţă. Nu pot face prog­noze cu privire la evoluţia cursu­lui, însă suntem fle­xibili şi ne adap­tăm la orice situaţie", a precizat el. Vladu a mai spus că mulţi ro­mâni şi-au amânat vacanţele din cauza referen­du­mu­lui şi că aşteap­tă să treacă acest eve­ni­ment pen­t­ru a vedea cum re­acţio­nează cursul în continuare.

Şi Lucia Morariu, şefa agenţiei de tu­rism Eximtur din Cluj-Napoca, de­cla­ra în urmă cu câteva zile că depre­cie­rea leului a dus la creşterea preţului de­plasărilor în străinătate şi că deja se sim­te reticenţa companiilor în a-şi tri­mi­te angajaţii în deplasări de business. Ea afirma că în semestrul doi se va ve­dea o creştere a cererii pentru vacan­ţe­le în ţară în detrimentul celor din străinătate.

Anul trecut au plecat în străinătate 10,9 milioane de români, mai mult cu 0,3% compa­ra­tiv cu anul anterior.

Suma lăsată de ro­mâni pe vacanţe în străi­nă­tate a fost de 1,4 miliarde de euro, cu 25% mai mare faţă de anul 2007.

"Datorită faptului că este sezonul va­can­ţelor nu am avut o scădere a ce­rerii la biletele de avion, chiar avem avioa­nele pline în această perioadă, deşi leul s-a depreciat. Românii nu s-au spe­riat. Oricum noi avem aproape 80% din încasări în euro, ceea ce înseamnă că mulţi plătesc direct în moneda euro­pea­nă", a spus Adrian Ionaşcu, direc­torul general adjunct al Blue Air.

Dacă la în­casări oscilaţia cursului leu-euro nu a avut o influenţă mare, la cos­turi se înregistrează an­umite schimbări.

"Zbaterile valutare, mai ales dolar-euro (dolarul s-a apreciat-n.red) ne afectează mult în primul rând la costuri. Aproape 75% din costuri sunt în dolari, iar noi avem încasări în euro şi în lei. Din cauza aprecierii dolarului în faţa euro trebuie să plătim mai mult pen­tru piesele de schimb, cherosen", a spus el. Ionaşcu nu a precizat cu cât au cres­cut costurile.

Oficialii Wizz-Air au transmis că regretă constrângerile economice prin care trece România, dar "noi păstrăm tarifele mici".

Adrian Porfir, director ge­neral pe Europa de Sud-Est în cadrul Joris Ide Group, care controlează produ­că­torul de ma­teriale de construcţii Mega­profil, ce călătoreşte 3-4 zile din şapte, spune că deşi plăteşte în lei biletele de avion nu a simţit o diferenţă mare de preţ.

"Eu îmi fac agenda cu o lună înainte şi atunci nu se simte prea mult această depre­ciere a leului", a spus el. Preţurile biletelor de avion sunt mai mici dacă rezervarea se face cu o lună înainte faţă de situaţia în care s-ar face cu câteva zile înainte.

Pentru vacanţa de vară cele mai multe rezervări au fost făcute din timp.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO