Companii

Obiectivul Aquila este sa devina furnizor de servicii logistice in Balcani

Obiectivul Aquila este sa devina furnizor de servicii logistice in Balcani

Aquila Group detine o flota auto de 175 de camioane si peste 850 de autovehicule pe reteaua de distributie

09.11.2006, 15:16 380

Grupul de firme Aquila, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata de distributie a bunurilor de larg consum, a realizat in primele noua luni ale anului o cifra de afaceri de 86,2 mil. euro, in crestere cu 14% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Rezultatele raportate de grupul Aquila nu includ vanzarile de pe pietele externe pe care activeaza, Republica Moldova, Serbia si Bulgaria, care s-au ridicat la 15 milioane de euro anul trecut. "Cresterea cu 14 procente a cifrei de afaceri, inregistrata la noua luni, se incadreaza in ritmul prognozat pentru acest an si se datoreaza atat cresterii organice, cat si diversificarii operatiunilor grupului Aquila", a declarat Jean Dumitrescu, managing director al departamentului financiar al Aquila Group. Aquila este principalul distribuitor al produselor Unilever pe piata romaneasca, dupa ce compania multinationala a decis sa-si externalizeze serviciile de logistica. Cele mai mari investitii ale grupului au fost orientate in ultimul an spre segmentul de logistica, pe care a intrat oficial odata cu inaugurarea primului sau centru logistic la Ploiesti, in 2005, care deserveste compania Unilever. "Identificarea in randul producatorilor a tendintei de externalizare a serviciilor logistice, impreuna cu dorinta noastra de a oferi solutii cat mai eficiente clientilor, au determinat intrarea grupului pe piata de logistica din Romania. Obiectivul nostru pe termen mediu si lung este de a ne consolida pozitia ca furnizor de servicii logistice atat pe piata din Romania "cat si in Balcani", a spus Ileana Costanda, managerul de marketing al grupului Aquila. Al doilea centru logistic Aquila, construit tot pentru Unilever, a fost inaugurat in luna iulie la Tureni, in judetul Cluj. Cele doua locatii de depozitare au totalizat investitii de 8 mil. euro pana in prezent, potrivit datelor furnizate de grup. Aquila opereaza in prezent in 36 de depozite din tara si intentioneaza sa inchida o parte dintre depozitele mici pentru a deschide centre regionale de distributie pe langa orasele mari, in urmatorii ani. "Oferirea unui pachet integrat de servicii logistice (depozitare, transport, ambalare si reambalare, activitati promotionale) este pasul urmator in evolutia pe termen mediu si lung a activitatii de distributie traditionala", a adaugat Ileana Costanda. Concomitent cu intrarea pe segmentul de logistica, Aquila s-a extins anul trecut si prin cresterea numarului de puncte de vanzare acoperite si dezvoltarea portofoliului de produse, care ar putea continua in urmatoarea perioada prin incheierea unor noi parteneriate. Reprezentantii grupului spun ca propunerile de parteneriate primite sunt analizate pe baza planurilor de afaceri pe termen lung ale producatorilor, iar produsele care ar putea intra in portofoliu sunt distribuite mai intai local, in cadrul unor proiecte - pilot de testare a pietei. Una dintre cele mai recente piete atacate de Aquila este cea a bauturilor alcoolice, prin semnarea contractelor cu producatorii Brau Union si Prodvinalco in urma cu aproximativ doi ani. Alti parteneri importanti ai grupului sunt producatorul de guma de mestecat si dropsuri Wrigley , producatorul de dulciuri Ferrero, producatorul de cafea Tchibo, ale caror produse sunt distribuite la nivel national prin diferite canalele de distributie, atat din comertul modern, cat si prin cel traditional. Grupul Aquila cuprinde companiile Aquila si Seca in Romania, Standard AVD in Serbia, Trigor AVD in Republica Moldova si Akila in Bulgaria, care au inregistrat anul trecut afaceri cumulate de 116 mil. euro, potrivit datelor Aquila. Intrarea pe pietele externe s-a realizat in anul 2001, prin deschiderea unei reprezentante in Republica Moldova. Aquila are in prezent, la nivelul grupului, peste 1.600 de angajati, sediul central fiind in Ploiesti. Prima companie a grupului a fost infiintata in anul 1994 de catre Alin Dociu si Catalin Vasile, actionarii actuali ai Aquila Group. Aquila Group detine o flota auto de 175 de camioane, peste 850 de autovehicule pe reteaua de distributie, 36 de depozite locale si doua centre logistice de dimensiuni asemanatoare, de peste 8.000 de metri patrati fiecare. Cei mai mari jucatori care activeaza pe piata de distributie a bunurilor de larg consum din Romania sunt, alaturi de Aquila Group, Interbrands Marketing&Distribution, Transilvania General Import-Export, Top Brands Distribution si Astral Impex. Majoritatea companiilor de distributie au investit in ultimul an zeci de milioane de euro in dezvoltarea afacerilor, pe langa sumele investite in mod constant in innoirea flotelor auto, principalul obiectiv setat pe termen mediu fiind pregatirea pentru intrarea in UE si pentru oportunitatile pe care aceasta le va aduce.
Ileana Costanda, managerul de marketing Aquila Group: Oferirea unui pachet integrat de servicii logistice (depozitare, transport, ambalare si reambalare, activitati promotionale) este, cu siguranta, pasul urmator in evolutia pe termen mediu si lung a activitatii de distributie traditionala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO