Companii

Octavian Velcan, Goodyear: Schimbarea mixului de produse ne-a majorat profitul cu 40%

Octavian Velcan, Goodyear: Schimbarea mixului de produse ne-a majorat profitul cu 40%

Octavian Velcan, director general al Goodyear Dunlop Tires Romania: Anvelopele run-on-flat au o dinamica determinata in mare masura de piata auto. Eliminarea rotilor de rezerva este imbratisata tot mai mult de producatorii de automobile din segmentul premium al pietei.

05.10.2006, 21:14 84

Octavian Velcan, directorul general al importatorului de anvelope Goodyear Dunlop Tires Romania, spune ca segmentele cu cel mai mare potential de crestere pe piata sunt si cele mai profitabile pentru companie.
"Ne-am axat pe segmentele cele mai profitabile din piata, printre care anvelopele premium si anvelopele run-on-flat (care pot rula cu pana pentru cateva zeci de kilometri - n. red), acestea din urma avand un potential tot mai mare de dezvoltare pe piata", afirma Velcan.
Profitul companiei a crescut cu 40% in primul semestru fata de perioada similara a anului trecut, ca o consecinta a schimbarii portofoliului de produse. In acelasi timp, cifra de afaceri a ajuns la 12,4 mil. euro (43,8 mil. lei), in crestere cu aproximativ 14% fata de primele sase luni ale anului 2005.
Lansarile de produse din acest an ale companiei au vizat segmentul premium al pietei, pe care se gasesc anvelopele de inalta performanta si cele run-on-flat.
"Anvelopele run-on-flat au o dinamica determinata in mare masura de piata auto. Eliminarea rotilor de rezerva este imbratisata tot mai mult de producatorii de automobile din segmentul premium al pietei", mentioneaza Velcan. Anvelopele run-on-flat permit autovehiculelor sa ruleze pe o distanta de cel mult 80 de kilometri in conditii de pana. Ele au fost concepute initial pentru autovehiculele din categoria de lux, dar se extind treptat si pe restul segmentelor de pe piata auto.
Velcan considera ca anvelopele run-on-flat reprezinta un segment de nisa in Romania, care acum incepe sa se contureze.
"Viitorul anvelopei va fi run-on-flat", afirma Velcan. Productia de anvelope run-on-flat Goodyear in Europa a crescut anul trecut pana la 1,7 mil. unitati, datorita cererii crescute din partea producatorilor auto, care cer tot mai mult acest tip de anvelope pentru prima echipare.
Pe piata romaneasca insa, marcile economice continua sa domine, ele reprezentand aproximativ 60-65% din vanzarile cantitative de anvelope, potrivit datelor furnizate de Goodyear Dunlop Tires Romania. Segmentele mediu si premium reprezinta fiecare circa 10-15% din piata, tot ca volum. "Din acest motiv, nu am abandonat restul segmentelor de piata, pe care am incercat sa ne consolidam pozitia si in acest an", adauga Velcan.
Piata urmeaza in prezent tendinta din tarile mai dezvoltate din vest, accentuarea segmentului premium al anvelopelor. Aceasta este insa strans legata de dezvoltarea pietei auto din urmatorii ani si de transformarile parcului auto din Romania, dominat de marci autohtone pana acum cativa ani.
Un alt segment pe care Goodyear Dunlop Tires Romania mizeaza este reprezentat de anvelopele de iarna, care rerezinta in prezent mai putin de 20% din volumul total al vanzarilor de pe piata autohtona. Compania a inregistrat anul trecut o crestere cantitativa de 40% a vanzarilor de anvelope de iarna, in conditiile in care piata creste pe acest segment cu aproximativ 30% pe an, potrivit reprezentantului Goodyear.
Goodyear Dunlop Tires este prezent si pe segmentul anvelopelor de camion, care la randul lor inregistreaza vanzari in crestere.
Alte categorii de produse distribuite de companie sunt anvelopele pentru masini de teren 4x4, pentru masini agricole sau vehicule industriale.
Goodyear Dunlop Tires Romania este importatorul marcilor de anvelope Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava si Debica pe piata romaneasca.
Cifra de afaceri Goodyear Dunlop Tires Romania a depasit anul trecut 27 mil. euro (100 milioane lei), in crestere cu 17% fata de anul precedent. Profitul companiei a inregistrat in aceeasi perioada o evolutie pozitiva de peste 65%, ajungand la nivelul de 3,3 mil euro.
Competitorii sai pe piata autohtona sunt, pe de o parte Michelin si Continental Automotive Products, companii straine care desfasoara activitati de productie in Romania, dar si importatorul Pirelli. Acesta din urma a anuntat demararea a doua investitii de peste 150 de milioane euro in Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO