Companii

Off-roader de oras in conceptie Nissan

Off-roader de oras in conceptie Nissan
24.07.2007, 18:51 16

Cu doar un singur model ramas in segmentul autoturismelor, Nissan s-a axat pe dezvoltarea de SUV-uri pentru a beneficia de cresterea vanzarilor pe acest segment, iar X-Trail va avea o contributie importanta.
Nissan Romania estimeaza pentru acest an vanzari de 3.200-3.300 de autovehicule, in crestere cu circa 10% fata de anul trecut, valoare aferenta unei cote de 1% din totalul vanzarilor de autovehicule din acest an. In primul semestru vanzarile Nissan au ajuns la nivelul de 1.240 de unitati, in crestere fata de cele 1.234 comercializate in primele sase luni ale anului trecut.
Vanzarile s-au aflat sub media pietei din cauza scoaterii din fabricatie a modelelor Almera si Primera care inregistrau volumul cel mai ridicat.
"In 2006, 58% din masinile vandute au fost Almera si Primera, pentru care productia a fost oprita. Am ramas doar cu modelul de clasa mica Micra pe segmentul masinilor de oras si nu putem spera decat sa ne mentinem cota de piata", a declarat Nicolas Ianculescu, director general Nissan Romania.
La sfarsitul saptamanii trecute Nissan Romania a lansat pe piata locala cea de-a doua generatie a SUV-ului X-Trail, ale carui vanzari sunt estimate la 250 de unitati in 2007 si la peste 500 in anul urmator.
De la lansarea sa pe piata internationala in 2000, Nissan X-Trail s-a comercializat in peste 800.000 de unitati, in 170 de tari. In Europa, prima generatie a SUV-ului japonez a inregistrat din 2001 pana in prezent vanzari de peste 300.000 de euro.
Modelul testat era propulsat de motorul diesel de 2,0 litri dCi in varianta de 150 CP si echiparea Elegance, al carui pret de pornire este de 36.543 euro, cu toate taxele incluse.
Daca din punctul de vedere al designului cea de-a doua generatie a lui X-Trail nu este cu mult diferita fata de cea lansata in 2000, cum era de asteptat, dimensiunile au crescut. Modelul lansat saptamana trecuta masoara 4.630 mm lungime (cu 175 mm mai lung), 1.680 mm inaltime (plus 5 mm) si 1.785 mm latime (plus 20 mm) si are un ampatament de 2.630 mm, cu 5 mm mai lung. La exterior in comparatie cu generatia precedenta se remarca micsorarea dimensiunilor oglinzilor, dar care se mentin in valori optime, vizibilitatea nefiind afectata, principalul avantaj fiind reducerea zgomotului la viteze de peste 100 km/h.
Garda la sol masoara 20 cm, valoare intalnita la majoritatea SUV-urilor compacte, in timp ce unghiurile de atac (unghiul dintre baza rotii si bara de protectie fata) si cel de degajare (unghiul dintre baza rotii si bara de protectie spate) de 29, respectiv 23 de grade au permis parcurgerea unui teren accidentat mediu, fara dificultati prea mari. Singurele inconveniente apar pe drumurile de munte cu suprafata neregulata, ce necesita o atentie marita.
Sistemul de tractiune este acelasi ca pe versiunile 4x4 ale compactului Qashqai, la fel si sasiul.
Prin intermediul butonului amplasat la baza consolei centrale se poate selecta modul de tractiune - doar fata (4x2), recomandat in special atunci cand se ruleaza pe asfalt uscat, pentru a reduce consumul de combustibil, 4x4, atunci cand se ruleaza pe macadam, drum ud sau acoperit cu zapada sau teren slab accidentat. In acest mod se distribuie dinamic cuplul motor intre cele doua punti, in functie de aderenta rotilor. Pentru teren accidentat sau foarte alunecos, este recomandat modul 4x4 - Lock, care blocheaza distributia puterii intre cele doua punti la 50/50.
Sistemul de asistenta la coborarea in panta (HDC) permite rularea cu pana la 7 km/h fara ca frana (sau oricare alta pedala) sa fie apasata. Sistemul este cu precadere util atunci cand se coboara o panta foarte accentuata, in schimb, se poate rula fara probleme in frana de motor.
Tinuta de drum a lui X-Trail poate fi usor comparata cu cea a unui autoturism, fiind stabil chiar si atunci cand virajele sunt adoptate intr-un stil mai sportiv. Singurul lucru care aminteste de viteza ridicata de intrare in viraj este scartaitul rotilor, SUV-ul fiind relativ usor de controlat si datorita prezentei ESP-ului, sistemul de stabilitate si control al tractiunii.
Motorul diesel de 2,0 litri dCi chiar si in versiunea "low-power" de 150 CP si cuplu motor maxim de 320 Nm la 2.000 rpm dispune de resurse importante de putere inca de la turatii joase. Chiar si atunci cand se doreste efectuarea unei depasiri "in scurt" nu este intotdeauna necesara retrogradarea.
In habitaclu se remarca imediat asemanarea cu Qashqai, cel putin la nivelul volanului si al amplasarii comenzilor pentru climatizare. Materialele utilizate sunt placute la atingere, filozofia grupului Renault-Nissan resimtindu-se din plin. Majoritatea comenzilor sunt pozitionate ergonomic, cu exceptia butonului pentru actionarea computerului de bord, la modelele echipate cu sistemul de nagivatie. Daca la modelele standard acesta este pozitionat pe volan, in cazul celor echipate cu GPS acesta este amplasat pe ceasurile de bord, fiind greu de actionat in special atunci cand se conduce. La acelasi capitol ar intra si displayul computerului de bord, dimensiunile acestuia fiind prea reduse pentru multitudinea de informatii oferite.
Sistemul de navigatie este oferit ca optional pentru suma de 2.157 de euro si dispune de un display de 7 inchi si de camera video pentru mersul cu spatele.
Pe extremitatile plansei de bord, deasupra gurilor de ventilatie laterale sunt amplasate suporturi pentru sticle de 0,5 litri, conectate la instalatia de climatizare - astfel incat, atunci cand aerul conditionat este pornit si bauturile sunt mentinute reci.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO