Companii

Operatorul Mega Image cumpara patru supermarketuri Prodas din Capitala

Operatorul Mega Image cumpara patru supermarketuri Prodas din Capitala

La finele anului 2008, reteaua Mega Image numara 40 de magazine

19.03.2009, 19:30 189

Unitatile preluate, cu suprafete cuprinse intre 400 si 750 de metri patrati, au realizat anul trecut vanzari de 12 mil. euro, potrivit datelor furnizate de retailerul belgian. Reprezentantii Mega Image nu au precizat numele companiei vanzatoare si nici a actionarilor operatorului celor patru magazine Prodas preluate, insa au mentionat ca acestea nu sunt singurele unitati ale retelei Prodas. Magazinele care vor fi integrate in reteaua Mega Image sunt situate in cartierele Obor, Berceni, Vitan si in zona centrala a Capitalei (Marasesti).

"Tranzactia se potriveste perfect strategiei Mega Image de dezvoltare prin magazine bine pozitionate in zonele urbane. Ne asteptam la oportunitati de vanzare si sinergii privind achizitiile", a declarat Xavier Piesvaux, directorul general al Mega Image.
Tranzactia va fi supusa aprobarii Consiliului Concurentei si s-ar putea finaliza in trimestrul al treilea al acestui an.
La finele anului 2008, reteaua Mega Image numara 40 de magazine, dintre care 37 in Bucuresti, iar restul in orasele Constanta si Ploiesti.
Operatorul supermarketurilor Mega Image, grupul belgian Delhaize, a realizat anul trecut in Romania si Indonezia vanzari in crestere cu 21,8%, la 201,6 milioane de euro, datorita extinderii rapide a retelei de magazine si cresterii organice, a anuntat retailerul belgian.
In 2007, subsidiara romaneasca a grupului a avut o contributie de 60% la cifra de afaceri realizata pe cele doua piete, astfel incat vanzarile realizate de Mega Image la nivel local ar putea fi estimate la peste 120-130 mil. euro la nivelul anului 2008.
 In ultimul raport financiar al Delhaize se precizeaza ca retailerul a avut o crestere organica solida in Romania si Indonezia in 2008. Estimarile comunicate anterior de reprezentantii Delhaize in Romania indicau o rata de crestere organica de 20-30% la nivelul anului trecut fata de 2007.  
In 2008, numarul de magazine operate pe piata romaneasca a crescut cu 18 unitati, dupa preluarea celor 14 supermarketuri La Fourmi de la fondul de investitii Global Finance si deschiderea a patru supermarketuri Mega Image in Capitala. Delhaize a platit 18,6 mil. euro pentru magazinele La Fourmi, care au raportat vanzari de circa 30 mil. euro in 2007.
 
Vanzari de 1,5 mld. euro pentru grupul Rewe
Grupul german Rewe, al doilea mare jucator din retail, a raportat vanzari de 1,5 mld. euro in Romania, in crestere cu aproape 12% fata de 2007, ritmul fiind insa la jumatate fata de cel raportat in perioada 2006-2007 (27%). Cele trei divizii ale grupului active la nivel local sunt Selgros Cash & Carry, Billa si Penny Market. Selgros, care opereaza 17 magazine cash & carry in Romania, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 3,16 mld. lei (858 mil. euro), in crestere cu 15% fata de 2007, dupa ce si-a extins reteaua cu o unitate in acest interval. La randul sau, Billa, cea mai mare retea de supermarketuri din Romania, a avut un avans al vanzarilor in lei de 10% in intervalul mentionat, iar cifra de afaceri in euro a stagnat la valoarea din 2007 in ciuda expansiunii retelei cu 6 unitati in cursul anului trecut, pana la 34 de magazine. Discounterul Penny Market a fost cea mai dinamica companie detinuta de Rewe la nivel local, inregistrand anul trecut un avans de 40%, pe baza expansiunii cu 22 de unitati in aceasta perioada.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO