Companii

Opt din zece maşini Skoda se vând prin programul Rabla

Opt din zece maşini Skoda se vând prin programul Rabla
26.07.2010, 23:11 95

Anul 2010 rămâne în continuare unul dificil, în opinia şefuluimărcii Skoda din cadrul Porsche România, cel mai mare jucător de pepiaţa de profil, dar chiar şi cu TVA de 24% vânzările de maşini sepot apropia în continuare de un nivel al vânzărilor de 100.000 deunităţi, pe fondul programului de casare.
Programul Rabla a făcut însă ca timpul destinat achiziţiei uneimaşini să fie mult mai lung faţă de anul trecut, în condiţiile încare un client care a intrat prima dată într-un showroom autoajunge să cumpere maşina chiar şi după o lună, perioadă în careîncearcă să obţină cele trei vouchere care reprezintă un "discount"de 2.700 de euro la achiziţia maşinii.
"Programul "Rabla" a prelungit durata medie a unei vânzări cu celpuţin două-trei săptămâni. Acum clientul vine în showroom, dupăcare urmează procesul de achiziţie a voucherelor", a spus VladRusu, brand manager Skoda. Astfel, o parte din ceea ce s-aîntâmplat în iunie pe piaţa auto este de fapt rezultatul vânzărilordin mai.
Pe fondul creşterii TVA de la 19 la 24%, vânzările de maşini auînregistrat în iunie un avans de 12%, la peste 14.000 de unităţi.Pe de altă parte, un avans faţă de luna anterioară oricum s-ar fiînregistrat în iunie datorită programului de casare. "Luna iunieoricum a debutat ca fiind o lună bună din punctul de vedere alvânzărilor, venind din spate vânzările de REMAT care au durat maimult în procedură. În ceea ce priveşte volumul comenzilor, Skoda aînregistrat un număr ridicat de comenzi şi în întreaga lună iunie,peste media lunilor anterioare", a subliniat Rusu.
Pe de altă parte, volumul ridicat de vânzări din ultimele zile alelunii trecute a avut un impact negativ asupra lunii iulie, cândtoţi importatorii de pe piaţa locală se aşteaptă la un nivel allivrărilor sub cel din mai.
"Luna iulie a început puţin mai slab, însă nu o vedem ca unpericol. Începutul uşor mai slab este explicabil datoritălivrărilor din ultima săptămână din iunie, cu vânzări care probabils-ar fi împărţit mai corect pe iulie", a explicat Vlad Rusu, carese aşteaptă la o revenire a pieţei în septembrie şi octombrie, pemăsură ce se va apropia finalul programului de casare.
În prezent peste 80% din vânzările din cadrul Skoda se realizeazăîn cadrul programului "Rabla", utilizând tichete valorice. Înprimele şase luni din acest an Skoda a înregistrat vânzări de 4.000de unităţi, fiind a patra cea mai vândută marcă de import, potrivitdatelor APIA. Dintre cumpărători majoritatea apelează la soluţii definanţare, dar un procent semnificativ preferă să achite maşinilecash, potrivit şefului mărcii. "Odată cu lansarea Fabia facelift amrefăcut stocul de maşini şi avem în continuare oferte accesibile.În cadrul programului "Rabla" am vândut în general motorizări pebenzină şi versiuni de bază. Dacă înainte, din vânzările Octavia80% erau motorizări diesel, acum procentul a scăzut pe la 50-60%.Din acest motiv am venit la ofertă cu o motorizare pe benzină", asubliniat Rusu.
În continuare şeful Skoda se aşteaptă ca majoritatea clienţilor săse orienteze din ce în ce mai mult către maşini mai ieftine.

Un minus mare
Porsche România, importatorul mărcilor grupului VW pe piaţa locală,s-a menţinut anul trecut pe poziţia de cea mai profitabilă companiedin importul auto, cu un profit brut de aproximativ 45 mil. euro,dar care s-a diminuat cu aproape 50% faţă de 2008.
În 2009, Porsche România a avut vânzări de 385 mil. euro, potrivitdatelor Registrului Comerţului, în scădere cu 56% faţă de anulprecedent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO