Companii

Optimism in panificatie: Dobrogea estimeaza vanzari in crestere cu 30%

17.05.2004, 00:00 50

Grupul de firme Dobrogea Constanta, cu activitati in sectorul de morarit si panificatie, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 75,4 milioane de euro, in crestere cu circa 30% fata de anul trecut.
"Majorarea vinzarilor va avea loc o data cu extinderea activitatii pe piata externa si dezvoltarea sectorului de morarit si panificatie", spune Fotini Teodorescu, presedintele Dobrogea Group. Ea afirma ca in primele trei luni ale anului, cifra de afaceri s-a marit cu circa 48% fata de perioada similara din 2003. "Pentru acest an suntem optimisti si speram intr-o crestere a sectorului de morarit si panificatie si mai ales intr-o dezvoltare a segmentului de export", spune Teodorescu.
Managerul de la Dobrogea nu a precizat ce produse va vinde compania pe pietele externe.
Conform datelor proprii, Dobrogea detine o cota de piata in judetul Constanta de 70% la vanzarile de paine si 60% la faina ambalata si vrac. "Din studiile de piata efectuate anul trecut, reiese ca produsele noastre ajung la peste 20% din populatia tarii", sustine Teodorescu. Compania este prezenta pe piata cu marcile Dobrogea (faina, malai, gris), Dan Do Pan (amelioratori complecsi de panificatie), Pasta Magica (paste fainoase), Captain Cranz, Matina, Funky Mix, Choco si Diet (cereale mic dejun pentru copii si adulti), Fresh (produse de panificatie si patiserie congelate), Neptun, Litoral Digesta si Total (paine si specialitati de panificatie cu adaosuri de cereale). Compania isi asigura materia prima atat de la intern cat si prin importuri, avand in vedere criza fara precedent de anul trecut la nivelul productiei autohtone de grau. "Desi imprumuturile de la Rezerva de Stat ne-au creat mari probleme atat noua cat si multor firme din industrie am reusit, in cele din urma, sa gestionam aceasta criza", afirma Teodorescu.
Grupul detine12 fabrici in orasul Constanta si in judet, unde lucreaza peste 1.250 de persoane si detine pachete de actiuni la alte 6 firme din Constanta si din tara. Valoarea investitiilor realizate in ultimii zece ani depaseste 30 milioane de euro, suma la care se vor adauga inca 4 milioane de euro in acest an. "Cea mai noua investitie a grupului este achizitia unei linii de productie a biscuitilor menita sa ne intareasca pozitia de producator traditional de biscuiti", afirma Teodorescu.
Dobrogea Grup SA este o societate cu capital integral romanesc, fiind privatizata in 1995 prin metoda MEBO.
Principalii concurenti ai firmei din Constanta sunt Vel Pitar, Loulis si Boromir Ramnicu Valcea.
Criza productie de grau de anul trecut a ridicat cifra de afaceri a companiilor din morarit si panificatie la 1,3 miliarde de euro, aproape dublu fata de anul anterior cand acest indicator s-a situat la 718 milioane de euro. Industria a fost afectata anul trecut de imprumuturile de grau de la Rezerva de Stat si mai ales de importurile masive de grau la preturi foarte mari, care au fost, de fapt, motorul dublarii afacerilor din morarit si panificatie. Productia de grau a scazut drastic anul trecut, pana la 2 milioane de tone, din cauza secetei, fata de circa 4-5 milioane in anii normali. 44% din consumul total de grau din 2003 de 3,6 milioane de tone a provenit din import.
Conform datelor furnizate de Rompan, in industrie au activat anul trecut circa 5.000 de agenti economici, din care un numar de doar 80 de societati asigura putin peste jumatate din necesarul Romaniei. Industria este foarte faramitata mai ales pe plan local, unde la nivelul unui judet se inregistreaza de regula intre unu si trei producatori mai mari care detin circa 30-40% din piata si alte cateva sute de mici producatori care acopera restul.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO