Companii

Outsourcingul nu este o moda, spune seful Genpact

Outsourcingul nu este o moda, spune seful Genpact

Patrick Cogny, CEO Genpact pentru Europa: Daca facem un benchmark comparativ cu alte piete, Romania este bine plasata comparativ cu Polonia, Ungaria, Cehia, dar este mai scumpa decat India sau alte locatii asiatice.

19.03.2007, 18:38 87

In ceea ce priveste eficienta costurilor, Romania este bine plasata pe harta operatiunilor furnizorului de servicii de business si solutii tehnologice Genpact, spune Patrick Cogny, CEO-ul Genpact pentru Europa.
"Daca facem un benchmark comparativ cu alte piete, Romania este bine plasata comparativ cu Polonia, Ungaria, Cehia, dar este mai scumpa decat India sau alte locatii asiatice", a spus Cogny.
In Romania, Genpact a ajuns in 2005, dupa un due-dilligence care a avut loc in 2004 si in timpul caruia compania a luat in considerare aproape zece tari si mai multe orase. Romania a iesit castigatoare, datorita disponibilitatii abilitatilor lingvistice, dar si a celor tehnice, de IT, economice sau de contabilitate.
"Aici am gasit cel mai potrivit mix de talente. Pe de alta parte, Romania a fost considerata la acel moment un mediu sigur din punct de vedere al businessului, ceea ce nu ar fi fost cazul in urma cu cativa ani", adauga Cogny.
Ce cauta Genpact in momentul in care decide sa isi extinda operatiunile pe o piata noua? "Infrastructura, in IT, in special si, cel mai important, talente. Talente multilingvistice", precizeaza Cogny.
Datorita noutatii domeniului, foarte multa lume crede ca outsourcingul este doar o "moda", care isi traieste acum perioada de glorie si care se va estompa in cativa ani. "Outsourcingul nu este o moda. Industria outsourcingului exista in India de mai bine de 10 ani, ceea ce demonstreaza ca nu este o moda. Este o industrie care redefineste felul in care companiile fac afaceri", spune Patrick Cogny, CEO Genpact pentru Europa, care si-a inceput el insusi cariera in General Electric (GE), pe vremea cand Genpact ii era furnizor de solutii. GE este una dintre cele mai mari companii industriale din lume, fiind pe locul doi la nivel mondial dupa valoarea de piata.
Contractele cu clientii in industria de outsourcing nu sunt stabilite pentru sase luni sau un an, ci pentru perioade cuprinse intre 5 si 10 ani. "Odata ajunsi intr-o locatie, tindem sa ramanem pentru cat mai mult timp in acea locatie, intrucat este vorba despre munca multa, pe termen lung. De altfel, exista perioade de training, in care echipele noastre sunt pregatite pana la nivelul maxim de cunoastere a businessului unui client", explica Cogny.
In Europa, istoria outsourcingului a inceput in urma cu cinci ani, iar acum piata incepe sa se maturizeze. "Daca in urma cu 5 ani outsourcingul se realiza prin asa-numitele 'centre captive', ceea ce insemna ca fiecare companie crea un departament pentru outsourcing, in prezent tendinta este de a muta aceste operatiuni si de a le externaliza complet, pana la preluarea lor de catre o alta companie specializata in furnizarea de servicii outsourcing".
Serviciile pe care le ofera Genpact in Romania sunt finante si contabilitate, support IT si servicii comerciale (telesales B2B, achizitii, suport clienti, managementul comenzilor, suport post-vanzare).
In Romania, compania are clienti din pharma, companii aeriene, automotive, sanatate, echipamente industriale, servicii financiare. Pentru fiecare dintre clientii din Romania lucreaza o echipa Genpact formata din 50 pana la 100 de oameni. Numarul de clienti nu este atat de important, spune CEO-ul, ci mai degraba conteaza gasirea companiilor puternice care sa creasca impreuna cu businessul de outsourcing. General Electric (din care s-a desprins Genpact in urma cu doi ani) este in continuare cel mai mare client al Genpact pe plan mondial.
Valoarea investitiilor totale anuntate de Genpact in Romania este de 25 milioane de euro dar acestea ar putea sa creasca. "Cata vreme vor exista oportunitati si cata vreme vom gasi aici talente, vom continua sa investim". Desi centrul istoric al operatiunilor Genpact in Europa este Budapesta (primul centru deschis, in 2002), datorita specificului afacerii, se lucreaza intr-o maniera integrata.
La inceputul acestei luni, Genpact a cumparat ICE Enterprise Solutions, un frunizor european de servicii SAP, extinzandu-si astfel prezenta europeana in Olanda si Spania, unde ICE avea operatiuni.
Divizia Genpact a fost creata in interiorul General Electric, de care s-a separat la inceputul lui 2005, avand in prezent peste 27.000 de angajati in 24 de centre in unsprezece tari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO