Companii

P&G: Consumatorul roman iubeste brandurile

19.02.2007, 19:06 33

Piata romaneasca a produselor de igiena personala se situeaza pe primele locuri dupa rata de crestere anuala dintre toate cele 140 de piete pe care suntem prezenti, spune Jose Medran, directorul general al P&G Romania, lider pe piata produselor de igiena personala si a produselor de curatenie.
"Romania creste disproportionat fata de restul Europei, facand parte din tarile cu cele mai mari cresteri", spune Medran.
Produsele din portofoliul P&G au inregistrat anul trecut rate de crestere intre 7% si 15% pe piata locala, potrivit lui Jose Medran, comparativ cu P&G Internatioanal, care a inregistrat o crestere de 7% la volumele vandute.
Pentru 2006, managementul companiei a estimat o evolutie in acelasi ritm cu piata, cu o crestere medie a cifrei de afaceri de 15%. Pe baza ritmului de crestere, afacerile P&G s-au apropiat in 2006 de 250 mil. euro.
"Vom vedea din ce in ce mai mult o convergenta intre ratele de consum din Romania si vestul Europei. Piata se dezvolta rapid, dar se afla inca in urma celorlalte", adauga Medran.
Potrivit datelor companiei, consumul de sampon pe cap de locuitor in Romania se afla cu circa 30% in urma consumului mediu din restul Europei. Pe acest segment, P&G ocupa circa 40% din piata, cu gamele Head&Shoulders, Pantene si Herbal Essences, conform companiei. O disproportie si mai mare se inregistreaza in cazul produselor de ingrijire a tenului, unde consumul din Romania reprezinta cel mult 30% din ratele de consum din Europa.
Procter&Gamble se numara printre primele multinationale care au decis sa investeasca in Romania, intrand pe piata in 1994, prin achizitionarea fabricii de detergenti de la Timisoara. Compania produce in prezent la Timisoara peste 100.000 de tone de detergent pe an (Ariel, Bonux, Tide) si 30.000 de tone de inalbitor pe an (Ace), volume care ar putea acoperi necesarul pietei locale, dar care sunt exportate in proportie de 50% din motive de logistica.
Categoria produselor de hartie, in care se incadreaza absorbantele Always si Discreet si scutecele Pampers, are un aport de 40% la cifra de afaceri a companiei, produsele de curatenie (detergent, balsam de rufe, inalbitori) contribuie cu alte 40%, in timp ce produsele de infrumusetare reprezinta 20% din afacerile companiei.
In 2005, filiala din Romania a companiei Procter&Gamble a derulat afaceri de 215,5 mil. euro, potrivit Ministerului de Finante. Citeste in ZF de marti un interviu cu Jose Medran, directorul general al P&G Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO