Companii

Pangram intra in Serbia pentru a-si majora exporturile la 25%

21.10.2009, 23:16 153

Pangram Resita, unul dintre cei mai mari producatori de pastefainoase de pe plan local controlat de grupul italian Colussi, ainvestit 800.000 de euro pentru a infiinta un punct de lucru inSerbia si intentioneaza ca exporturile sa ajunga la 25% din cifrade afaceri in urmatorii doi ani.

"Am decis sa intram in Serbia deoarece este o piata de aproapezece milioane de locuitori la doar 160 de kilometri de Resita,foarte usor de abordat, mai ales pentru ca in aproximativ doua-treijudete exista cam doua milioane de persoane vorbitoare de limbaromana, iar obiceiurile de consum sunt similare", a declarat IoanPopa, directorul general si actionar minoritar al Pangram.

Producatorul de paste detine deja un depozit situat intreBelgrad, capitala Serbiei, si localitatea Panceva, echipa devanzari din tara vecina urmand a ajunge pana la finalul anului la14 persoane.

Printre produsele care vor fi comercializate in Serbia se numaraatat gama Monte Banato, cat si biscuitii Colussi si pasteleAgnessi, produse din portofoliul grupului Colussi.

"Primele livrari vor incepe in luna decembrie a acestui an siasteptam in primul an de functionare vanzari de 1,2-1,4 milioane deeuro. Pentru moment nu luam in considerare deschiderea de noipuncte de lucru in alte tari", estimeaza Popa.

Pangram exporta in Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Ucrainasi Belarus, piata pe care a intrat in urma cu jumatate de an,vanzarile din aceste tari asigurand in prezent intre 10 si 12% dincifra de afaceri a companiei din Resita.

"Vrem ca exporturile sa asigure 25% din cifra de afaceri,urmand ca pana la finalul anului viitor sa atingem 22% dupa primulan de functionare pe piata din Serbia. Aceasta extindere estemotivata si de faptul ca vanzarea catre pietele externe vaechilibra procentul importurilor pe care le realizam in acestmoment din Italia si care realizeaza aproape 20% din cifra deafaceri", spune actionarul companiei.

Pangram a inregistrat anul trecut o crestere a cifrei de afaceride 41%, la 66,7 mil. lei (18,1 mil. euro) si un profit de peste400.000 de lei (circa 100.000 de euro). Cresterea vanzarilor aincetinit puternic insa incepand cu cel de-al doilea trimestru alanului pe fondul crizei economice, de aceea producatorul estimeazaca va finaliza anul acesta cu afaceri similare celor din 2008.

Principalii competitori ai Pangram sunt producatorii de pasteBaneasa Bucuresti, Pambac Bacau, Arnos Oradea (detinut de companiaLubella, parte a grupului polonez Maspex, producatorul Tymbark) siEuropean-Drinks Food.

Un antreprenor fericit

Ioan Popa, 41 de ani, a vandut in urma cu doi ani 60% dinactiunile Pangram catre producatorul italian de croisante Foodco,parte a grupului Colussi - unul dintre cele mai mari companii dinindustria alimentara italiana,

intr-o tranzactie estimata la aproximativ 10 mil. euro.

Popa a pastrat pozitia de director general al companiei si 20%din titlurile Pangram, restul de 20% din actiuni fiind detinute deAurica Jura, directorul economic al companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO