Companii

Paul Nuber, Nestle: Suntem inca departe de nivelul mediu de profitabilitate din Europa

Paul Nuber, Nestle: Suntem inca departe de nivelul mediu de profitabilitate din Europa

Paul Nuber, directorul general al Nestle Romania: Cred ca in acest an, diviziile Nestle Professional (automatele de cafea Nescafe), cerealele pentru mic dejun, alimentele pentru sugari si copii mici si hrana pentru animale vor fi in varful cresterilor de vanzari in cadrul Nestle Romania.

17.03.2008, 19:27 109

Prin aceasta miscare, Nestle devine un competitor mai puternic pentru Mars, numarul unu pe piata petfood (hrana pentru animale de companie) din Romania evaluata la peste 40 mil. euro.
Paul Nuber, directorul general al Nestle Romania, spune ca unul dintre obiectivele integrarii diviziei Nestle Purina Petcare in subsidiara romaneasca a grupului este dezvoltarea distributiei pentru produsele petfood, fiind luata in calcul incheierea unor parteneriate pentru cresterea numarului de distribuitori.
In prezent, distribuitorul Nestle Purina Petcare pe piata locala este compania Interbrands Marketing & Distribution, iar divizia a adus anul trecut circa 6% din vanzarile Nestle in Romania, adica in jur de 9 mil. euro, potrivit datelor furnizate de Nuber.
Managerul nu exclude nici varianta demararii productiei de petfood pe piata locala. Competitorul sau Mars asteapta inca dezvoltarea consumului in Romania pentru a se gandi serios la o astfel de miscare.
"Sunt convins ca divizia petcare isi va mari importanta in portofoliul Nestle in Romania. In urmatorii 2-3 ani, aceasta se va numara printre primele trei categorii de produse, ca ritm de crestere a vanzarilor", afirma Nuber. Compania activeaza pe piata de profil cu branduri precum Friskies, Darling sau Purina One.
Nestle Purina Petcare este in prezent cea mai mica divizie a companiei locale, dupa valoarea vanzarilor. Cea mai mare pondere in vanzarile Nestle Romania - aproximativ 27% - este detinuta in acest moment de divizia de bauturi (produsele Nescafe, Nesquik, Nestle Choco si Nestle Coffee Mate), care nu include insa automatele de cafea Nescafe. Recent, compania si-a redenumit divizia food service care reuneste automatele de cafea Nescafe in Nestle Professional.
La nivel local, Nestle este unul dintre cei mai mari jucatori pe piata cafelei, fiind numarul unu pe segmentul cafelei instant cu brandul Nescafe, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piata Nielsen de la jumatatea anului 2007.
In fabrica de la Timisoara, compania ambaleaza specialitati de cafea "2 in 1" sau "3 in 1", o parte din acestea fiind livrate pe piete externe. La finele lui 2007, Nestle a adus in fabrica a patra linie de ambalare pentru pliculetele de cafea Nescafe, potrivit lui Paul Nuber.
In plus, compania a anuntat ca va intra in mod direct pe segmentul cafelei ready-to-drink in luna aprilie, cu Nescafe Express. Produsul este prezent pe piata inca de anul trecut, fiind distribuit pana la inceputul lui 2008 de catre Coca-Cola HBC, cel mai mare jucator pe piata bauturilor racoritoare. Nuber precizeaza ca renuntarea la parteneriatul cu Coca-Cola HBC pentru acest segment de piata a fost o decizie luata la nivel international.
Tot la nivel international, Coca-Cola a incheiat la finele anului trecut un parteneriat cu producatorul italian de cafea illy, vizand segmentul cafelei ready-to-drink.
In Romania, piata cafelei ready-to-drink este inca slab dezvoltata, judecand dupa numarul redus de produse existente la raft. Anul trecut, Whiteland, unul dintre cei mai mari distribuitori de produse alimentarela nivel local, a iesit de pe acest segment pe care activa din 2006 cu brandul Cafia. "Cred ca in acest an, diviziile Nestle Professional (automatele de cafea Nescafe), cerealele pentru mic dejun, alimentele pentru sugari si copii mici si hrana pentru animale vor fi in varful cresterilor de vanzari in cadrul Nestle Romania", mai spune Paul Nuber.
Managerul estimeaza cresteri de vanzari double digit (de peste 10%) pentru toate categoriile de produse din portofoliu, pentru 2008. Compania elvetiana Nestle a raportat pentru anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 150 mil. euro pe piata romaneasca (inclusiv vanzarile Nestle Ice Cream Romania), in crestere cu 30% fata de 2006. In acelasi comunicat, Paul Nuber preciza ca si obiectivele legate de profit au fost depasite anul trecut. In 2006, compania Nestle Romania a raportat la Ministerul de Finante o rata a profitului net de circa 2%, sub media pietei locale de profil, dupa ce in 2005 aceasta trecuse pe profit. "Suntem inca departe de nivelul mediu de profitabilitate din Europa. Si in acest an avem obiective destul de agresive privind cresterea profitabilitatii", afirma Nuber, fara a da insa mai multe detalii.
Anul trecut, cresterea profitabilitatii a fost impulsionata de cresterea in volum a vanzarilor, in conditiile mentinerii structurii companiei, potrivit managerului care mentioneaza mai multi factori, printre care lansarile de produse noi. Nestle Romania are aproximativ 750 de angajati, dintre care peste 300 lucreaza in unitatea de productie de la Timisoara. Compania elvetiana activeaza in Romania din anul 1995, iar in 2001 a achizitionat fabrica de napolitane Joe din Timisoara.
La inceputul acestui an, compania l-a adus la conducerea unitatii locale de productie pe Carlos Osorio, originar din Ecuador, dupa ce fostul director al fabricii a fost transferat in Ucraina, la o unitate de productie a ciocolatei detinuta de Nestle. In prezent, Nestle produce in Romania napolitanele Joe, mustarul Maggy si o parte din specialitatile de cafea Nescafe din portofoliu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO