Companii

Paul Nuber, Nestle: Vom majora exporturile, in special in Serbia si Croatia

Paul Nuber, Nestle: Vom majora exporturile, in special in Serbia si Croatia

Paul Nuber, managerul general al Nestle Romania: In Europa, de la Reykyavik (Islanda) la Vladivostok (Rusia), Nestle Romania se numara printre primele 5 companii ale grupului Nestle. Pe segmentul cerealelor, vanzarile pe piata romaneasca au inregistrat anul trecut cea mai mare crestere in volum, la nivelul grupului.

14.03.2007, 17:40 184

Nestle Romania, una dintre cele mai mari companii din industria alimentara, cu afaceri de 120 mil. euro in anul 2006, si-a planificat dezvoltarea portofoliului de produse si a exporturilor prin intrari pe noi piete.
"Sunt posibile achizitii la nivel international sau national, intotdeauna stam cu ochii pe piata. Avand un portofoliu foarte extins la nivel mondial, numarul de posibile noi categorii de produse in Romania este destul de mare. Vom lua decizii numai pe baza cererii de pe piata, pentru ca scopul nostru este de a avea in Romania produse pe care consumatorii le cer", afirma Paul Nuber.
El spune ca ultimii trei ani, pana in 2007, au reprezentat faza de pregatire pentru intrarea Romaniei in Uniunea Europeana.
"Urmeaza a doua etapa, post-integrare, in care dezvoltarea Nestle Romania ar putea fi continuata si prin intrari pe noi segmente de piata, fie prin productie proprie in Romania sau in alta parte, sau posibil chiar prin achizitii", completeaza Nuber.
Achizitia producatorului grec de inghetata Delta Ice Cream la nivel international, la finele anului 2005, a adus reprezentantei Nestle in Romania vanzari de 13-14 mil. euro pe acest segment de piata, in 2006.
Nuber precizeaza ca Delta Romania va exista in continuare, ea fiind in prezent parte a grupului Nestle pe plan local.
In schimb, preluarea diviziei de nutritie clinica a grupului Novartis la nivel international (in decembrie 2006) nu va avea efecte si pe piata romaneasca in urmatoarea perioada, Nestle Romania neimplicandu-se in distributia acestor produse.
"Piata produselor de nutritie clinica este inca putin dezvoltata in Romania", argumenteaza Nuber.
Pe piata romaneasca sunt prezente si alte branduri Nestle, aduse de importatori si distribuitori independenti. Este cazul apelor minerale importate, S.Pellegrino, Vittel, Aqua Panna sau Perrier, situate pe segmentul premium al pietei de profil, inca slab dezvoltat in Romania.
Nuber estimeaza o crestere de 20% a vanzarilor Nestle Romania pentru acest an, ceea ce ar putea duce afacerile companiei la peste 144 mil. euro.
"In Europa, de la Reykyavik (Islanda) la Vladivostok (Rusia), Nestle Romania se numara printre primele 5 companii ale grupului Nestle. Pe segmentul cerealelor, vanzarile pe piata romaneasca au inregistrat anul trecut cea mai mare crestere in volum la nivelul grupului", mentioneaza Nuber.
Aproximativ 12% din cifra de afaceri a Nestle Romania provine de pe segmentul cerealelor, in acest moment, potrivit datelor comunicate de companie.
Nuber mai spune ca businessul food-service (automate pentru bauturi calde) a inregistrat cea mai mare crestere la nivelul reprezentantei locale a grupului in ultimul an, fiind urmat de cel al cerealelor si de alimentele pentru copii.
O alta directie de dezvoltare a Nestle Romania este reprezentata de exporturi.
Acestea au ajuns la o pondere de
20-25% din intreaga productie a fabricii din Timisoara, o parte din investitiile realizate anul trecut de Nestle Romania vizand cresterea capacitatilor de productie pentru pietele externe.
"La finele anului trecut am inceput sa exportam napolitane Joe in Ucraina, iar alte produse ale fabricii de la Tmisoara vor majora exporturile noastre, in special in Serbia si Croatia. In plus, Nestle Canada ne-a solicitat produse, fiind in prezent in proces de creare a unor retete adaptate acestei noi piete", precizeaza Nuber.
Nestle Romania exporta in prezent si in Ungaria, Bulgaria, Liban, Libia, Iordania, Macedonia, Grecia, Georgia, Armenia, Republica Moldova, Malta, Olanda si Marea Britanie. Nestle este prezenta pe piata din Romania din anul 1995 prin lansarea pe piata a marcilor Nescafe, Maggi si Nesquik. Compania a achizitionat fabrica de napolitane Joe din Timisoara in anul 2002. Portofoliul Nestle Romania cuprinde in prezent cafeaua Nescafe, produsele culinare Maggi, napolitanele Joe, cerealele pentru mic dejun Nesquik, mancarea pentru copii Nestle sau alimentele pentru caini si pisici Purina, Friskies.
Pe langa acestea, compania este prezenta pe piata si cu sistemul de vanzare al bauturilor calde Nestle.
Pe piata romaneasca, Nestle concureaza in principal cu companiile multinationale Kraft Foods, Elite, Masterfoods sau Dr. Oetker.
Grupul elvetian Nestle, unul dintre cei mai mari producatori alimentari la nivel mondial, a raportat vanzari de peste 61 mld. euro (98,5 mld. franci elvetieni) pentru anul 2006, in crestere cu aproximativ 8% fata de perioada precedenta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO