Petrom, cea mai mare companie din piaţă, a raportat din noucreşteri de afaceri şi profit, deşi piaţa pe care activează şi-acontinuat scăderea. Scumpirile repetate de la pompele de benzină,dar şi tăierile de costuri au întors însă în favoarea companiei ocerere care a refuzat să crească în ciuda revenirii economicetimide de la începutul anului. Firma a ajuns în trimestrul I laafaceri de 4,97 mld. lei (1,17 mld. euro), în creştere cu 27% faţăde T1 2010. Profitul net, conform standardelor internaţionale, aajuns la 841 mil. lei (199,1 mil. euro), în creştere cu 4%, fiindafectat de impactul unui rezultat financiar negativ de 43 mil.euro.
În primul trimestru, cotaţiile internaţionale la benzină aucrescut cu 34%. La pompă, acest lucru s-a văzut în scumpiri de 23%.La motorină, cotaţiile internaţionale au crescut cu 48% în primultrimestru, la pompă acest lucru resimţindu-se în scumpiri de 29%.Mai mult, comparând cele două perioade, anul acesta s-a simţitTVA-ul de 24% precum şi creşterea accizelor. Vânzările cuamănuntul la nivel de grup, care au reprezentat 63% din vânzăriletotale din marketing au scăzut cu 5%, în timp ce vânzărilecomerciale au crescut totuşi cu 4%. Acest declin al vânzărilor afost însă compensat de creşterea preţurilor la carburanţi.
Mariana Gheorghe spune practic că dacă pe segmentul comercialvânzările au început să-şi revină, acest lucru va putea duce lacreşterea salariilor sau la crearea de noi locuri de muncă abiaspre finalul anului, puterea de cumpărare a consumatorului finalurmând să simtă impactul pozitiv abia în 2012.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels