Companii

Piaţa de electrocasnice de lux s-a dublat în acest an

Piaţa de electrocasnice de lux s-a dublat în acest an
04.12.2010, 12:47 102

Compania Miele, care a vândut anul acesta cel mai scump frigiderdin România - o combină de 134.000 de lei - şi-a crescut afacerilecu 50% faţă de 2009, când a avut o cifră de afaceri de 1,9 milioanede euro.

Un rol important în vânzările de anul trecut l-au avut celepentru proiectul rezidenţial Stejarii, ansamblu de lux din nordulCapitalei, dezvoltat în urma unei investiţii de 230 mil. euro decătre Ţiriac Imobiliare. Deşi este în creştere, piaţa produselorelectronice şi electrocasnice de lux este destul de restrânsă, cuvânzări de câteva milioane de euro anual. În perioadaiulie-septembrie, cumpărătorii au cheltuit 305 mil. euro pentrubunurile de folosinţă îndelungată, cu aproape 11% mai puţin faţă deperioada comparabilă din 2009, potrivit companiei de cercetare GfK.Sectorul electrocasnicelor mici s-a redus cu 4,1%, iar cel alelectrocasnicelor mari cu 6,7%. Cu toate acestea, perioada a fostcea mai bună din acest an, majoritatea categoriilor de produseavând creştere raportat la trimestrul al doilea.

"Piaţa românească de echipamente electrocasnice premium esteîncă tânără, dar experienţa noastră de până acum demonstrează căromânii tind să fie atraşi de produsele cu un grad ridicat decalitate", consideră Stavros Politis, Export Manager Miele pentruEuropa de Sud-Est. Din 2008 încoace, susţine el, comportamentul deconsum a evoluat, în sensul că oamenii sunt dispuşi să plăteascămai mult pentru un produs, atât timp cât înţeleg beneficiile lui şivor un bun cu adevărat durabil: "Putem spune că am urcat o treaptămai sus în procesul de maturizare a pieţei".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO