Piaţa farmaceutică şi-a încetinit ritmul de creştere în primultrimestru din acest an şi a înregistrat un avans de 5,6%, de la603,3 milioane de euro la 637 milioane de euro, pe fondul evoluţieipozitive a vânzărilor de produse fără prescripţie şi aretailului.
"Piaţa totală a avut o creştere modestă, de 5,6% în euro, pe fondulproblemelor de cash flow şi de incertitudine legate de eliberareaîn regim compensat", a declarat directorul general al IMS HealthRomânia Corina Ciolan.
În monedă naţională, vânzările de medicamente în primele trei lunidin acest an au crescut cu 8,3%, la aproximativ 2,7 miliarde delei, după ce în intervalul similar din 2010 piaţa a crescut cu17,3%, ajungând la 2,47 miliarde lei.
În volum, piaţa a crescut cu 5,8%, la aproximativ 133 milioane deunităţi, de la 125,7 milioane de unităţi în intervalul silimar din2010.
Pe canale de distribuţie, vânzările către farmacii au crescut înprimele trei luni ale anului cu 9,2%, la 2,43 miliarde de lei(575,6 milioane de euro), în timp ce canalul de spitale aînregistrat un avans de 0,7% în lei, ajungând la 258,3 milioane delei. Exprimate în moneda europeană, vânzările către spitale au avutun declin de 1,6%, ridicându-se la 61,4 milioane de euro.
În volum, retailul a crescut cu 7,1%, în timp ce vânzările cătrespitale s-au redus cu 11%.
Pe segmente, valoarea produselor cu prescripţie s-a plasat la 2,37miliarde lei (563,3 milioane euro), în avans cu 7,9%, iar cele fărăreţetă au generat 311 milioane lei (73,7 milioane euro), cu 11,3%mai mult faţă de primele trei luni ale anului trecut.
Vânzările de medicamente fără prescripţie au crescut în volum cu12,5%, la 36,47 milioane de unităţi, iar produsele fără reţetă auavut un avans de 3,4%, la 96,5 milioane de unităţi.
Pe categorii de produse, cel mai bine vândute medicamente dinprimele trei luni ale anului au fost produsele adresateafecţiunilor cardiovasculare, care au înregistrat un avans de 5,1%,la 514 milioane de lei.
"Analizând pe clase terapeutice, segmentul cardiovascular şi-adomolit avântul, cu o creştere sub nivelul pieţei, iarsurprinzător produsele de oncologie au înregistrat în premieră oscădere de aproape 5% în valoare euro. Cel mai probabil, evoluţiase explică prin disfuncţionalităţile din programele speciale şiplăţile în regim compensat", a spus Ciolan.
Cine este IMS HealthIMS Health furnizează servicii de cercetare pentru industriafarmaceutică şi servicii medicale. Grupul are activităţi în peste100 de ţări din lume. Rapoartele companiei sunt realizate pe bazapreţurilor la medicamente la intrarea în farmacii, la preţ dedistribuţie.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels