Companii

Porsche iese din clubul miliardarilor. „Motoarele“ nu mai sunt la turaţie maximă

Porsche iese din clubul miliardarilor. „Motoarele“ nu mai sunt la turaţie maximă
04.08.2010, 23:40 60

Scăderea pieţei auto cu aproape 60% în 2009 a lovit puternicafacerile Porsche Holding în România, acestea reducându-se de laaproape 1,36 miliarde de euro la aproape 600 mil. euro, însădivizia din România rămâne cea mai mare din Europa de Est.

Cifra de afaceri a Porsche Holding pe piaţa locală, cel mai marejucător de pe piaţa de profil, a înregistrat un declin de 56% înanul fiscal cuprins între 1 aprilie 2009 şi 31 martie 2010,potrivit datelor companiei, în contextul în care anul trecut piaţaauto s-a prăbuşit cu aproape 60%.

Astfel, dacă în anul fiscal anterior Porsche Holding se menţineala un business total de 1,36 de miliarde de euro, din care aproape1 mld. euro reprezentau importurile companiei, acum businessul arevenit la valoarea din 2003, înainte de "boomul" economic.

Potrivit unui studiu al ZF, din top zece companii cu cele maimari scăderi în 2009, şase activează pe piaţa auto. Cel mai maredeclin al cifrei de afaceri a fost înregistrat de Mercedes-BenzRomânia, de 73% la aproape 400 mil. euro, în timp ce PorscheRomânia s-a situat pe locul al treilea.

Din cifra totală, aproape 400 mil. euro reprezintă cifra deafaceri a importatorului, iar diferenţa este reprezentată dePorsche Bank, Porsche Leasing, Porsche Mobility şi Porsche InterAuto, divizia de retail auto care controlează cinci dealeri.

Scăderea vânzărilor a venit cu reduceri depersonal

Pefondul scăderii veniturilor, divizia din România a Porsche Holdinga înregistrat şi cele mai mari reduceri de personal din cadrulholdingului austriac, de aproape 16% la 865 de persoane.Majoritatea s-au realizat în 2009 la nivelul dealerilor din cadrulreţelei Porsche Inter Auto (PIA), care coordonează patru dealeri înCapitală şi unu în Timişoara.

PIA a redus la nivelul anului trecut personalul cu 26%, de la760 de angajaţi la 570, potrivit oficialilor companiei, încondiţiile în care divizia de retail reprezintă principalulangajator al holdingului.

"S-au efectuat reduceri la nivelul personalului neproductiv şiîn ceea ce priveşte echipa de vânzări, în condiţiile în care piaţaauto a scăzut la jumătate anul trecut. Anul acesta nu numai că nuam mai făcut disponibilizări, ci urmărim o creştere uşoară anumărului angajaţior", a spus Alin Tapalagă, directorul general alPorsche Inter Auto.

Anul viitor cel mai probabil, Porsche Inter Auto îşi va inauguracel de-al cincilea centru auto din Capitală în urma unei investiţiide peste 10 mil. euro şi care este amplasat în Pipera şi carereuneşte toate mărcile premium ale grupului precum Porsche, Audi,Bentley şi Lamborghini.

"Operaţiunile în centrul Pipera 2 vor începe imediat ce piaţa vada semne de revenire. Momentan nu avem o dată exactă stabilită, daracest lucru se va realiza în perioada următoare", a spusTapalagă.

În ceea ce priveşte vânzările Porsche Inter Auto, acestea auînregistrat anul acesta o creştere de 1% a vânzărilor în primeleşapte luni ale acestui an, potrivit şefului companiei, care nu aspecificat însă volumul exact.

"Creştem în general datorită firmelor cu care colaborăm. Acesteadoresc un dealer auto cât mai stabil financiar pentru a nu-şi asumaniciun risc", a declarat Alin Tapalagă.

Septembrie, lună decisivă în auto

În ceea ce priveşte a doua jumătate a acestui an, dacă se vaajunge sau nu la un nivel de 100.000 de maşini, totul depinde demodul în care va începe luna septembrie, lună în care toţijucătorii din auto pariază în condiţiile în care se apropie finalulprogramului "Rabla", iar în piaţă încă se tranzacţionează zeci demii de vouchere.

La nivelul primelor şase luni ale acestui an vânzările PorscheRomânia au înregistrat o scădere de 20% comparativ cu perioadasimilară a anului trecut, la aproape 9.900 de autovehicule,potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilorde Automobile (APIA). Cea mai vândută marcă s-a menţinutVolkswagen, cu circa 4.600 de unităţi, în scădere cu 24%, urmată deSkoda cu peste 4.000 de autovehicule, în declin cu 9%.

Prima marcă din Porsche Holding care a revenit pe plus a fostcea de lux Porsche.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO