Companii

Povestea antreprenorului care hrănea minerii din Motru cu mezeluri, dar care a sfârşit în insolvenţă

Povestea antreprenorului care hrănea minerii din Motru...

Autor: Gabriel Razi

18.01.2014, 10:22 1807
Omul de afaceri Gheorghe Barbu, proprie­tarul unei mici fabrici de mezeluri în localitatea Topo­loveni din Argeş, a ajuns să fie de aproa­pe trei ani în insolvenţă după ce anterior  îşi asigura o treime din încasări din livrările făcute către cantinele minelor de cărbune din oraşul Motru.
 
În 2007, înainte ca primii nori ai crizei să acopere economia românească, omul de afa­ce­ri rula 600.000 de euro/an şi avea 15 an­ga­jaţi, po­tri­vit datelor de la Ministerul Finanţelor. Acum el spune că are datorii de 60.000 de euro şi că bate la uşile investitorilor în speranţa unui nou început.
 
„Aveam patru magazine şi un restaurant şi în urmă cu treisprezece ani am intrat în indus­trie la îndemnul unei colege. Am luat un pro­iect pe fonduri europene PHARE de 100.000 de mărci germane şi am mai pus eu 60.000 de mărci şi am cumpărat echipamente din Ger­mania“, îşi începe povestea Gheorghe Barbu, proprietarul Tehnic Complex din Topoloveni.
 
În primii şase ani de afaceri, fabrica de me­ze­luri s-a concentrat pe livrările făcute în retailul tradiţional şi modern din Bucureşti şi din oraşele apropiate precum Piteşti sau Ploieşti, făcând livrări cu ajutorul a două maşini de transport achiziţionate iniţial prin inter­me­diul proiectului de fonduri europene.
 
România a intrat însă în Uniunea Euro­peană, iar autorităţile sanitar-veterinare le-au impus tuturor procesatorilor de carne să se alinieze la normele comunitare. În consecinţă, pentru a nu fi scos din jocul pieţei, antrepre­no­rul Gheorghe Barbu a decis să se împrumute 200.000 de euro de la bănci pentru a-şi mo­der­niza unitatea de producţie. „Îmi amintesc că pe atunci vindeam de 100.000 de euro pe lună şi în perioada Paştelui şi a Crăciunului vânzările erau şi mai mari.“
 
Pe fondul presiunilor în creştere şi al concu­renţei tot mai mari din retail, producătorul de me­zeluri s-a văzut nevoit să se reorienteze pentru a găsi canale noi de vânzăre în con­di­ţiile în care cele patru magazine ale sale nu puteau absorbi tot ce ieşea de pe linia de producţie a fabricii din Topoloveni.
 

Citiţi mai multe detalii aici

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 16.01.2014

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO