Companii

Praktiker a avut vânzări medii de 18.000 de euro per magazin/zi în T4, în scădere cu 33%

Praktiker a avut vânzări medii de 18.000 de euro per magazin/zi în T4, în scădere cu 33%

Autor: Cristi Moga

30.03.2011, 23:48 146

Grupul german Praktiker, care deţine cea mai extinsă reţea demagazine de bricolaj de pe piaţa locală, de 27 de unităţi, şi afost până în 2009 liderul pieţei de profil, a înregistrat întrimestrul patru al anului trecut cea mai abruptă scădere avânzărilor, de 33%, în condiţiile în care fiecare magazin a vândutîn medie de circa 17.000-18.000 de euro pe zi.

Germanii au înregistrat în ultimele trei luni ale anului trecutvânzări de 40 de milioane de euro, în timp ce la nivelul întreguluian 2010 Praktiker a realizat un rulaj de 193,6 milioane de euro, înscădere cu 22% faţă de anul precedent.

Faţă de ultimul trimestru al anului 2008, când Praktiker a vândutde 75 de milioane de euro, rulajul din T4 2010 a scăzut aproape lajumătate. Oficialii companiei germane pun declinul vânzărilor peseama majorării TVA de la 19% la 24% pe parcursul anuluitrecut.

"TVA a crescut anul trecut în Grecia şi România cu 4%, respectiv5%. La fel cum s-a întâmplat în Ungaria cu un an mai devreme,aceste decizii au determinat o scădere semnificativă a cererii,adăugând o presiune suplimentară asupra marjei de profitabilitatebrută", se arată în raportul companiei germane. Praktiker a deschisanul trecut în România un singur magazin, în Botoşani, ajungând la27 de unităţi.

Pentru a-şi adapta costurile la noul volum de vânzări, firma arecurs la reduceri de cheltuieli salariale şi de marketing."Cheltuielile cu personalul au fost reduse anul trecut princoncediu neplătit în România. Cheltuielile de promovare au scăzutpeste tot, diferit de la o ţară la alta, în condiţiile în carepublicitatea a devenit mai accesibilă", se arată în raportulfinanciar al companiei. "În România şi Bulgaria managementul aîncercat să motiveze clienţii să înceapă proiecte mari de renovareprin reduceri de preţuri şi promovarea prin pliante."

Piaţa de bricolaj a devenit în ultimii ani extrem de competitivă.Dacă în urmă cu 5-6 ani, germanii de la Praktiker şi francezii dela Bricostore îşi împărţeau aproape singuri piaţa"hipermarketurilor cu materiale de construcţii", acum lupta pentruclienţi se dă şi cu alte multinaţionale, precum BauMax, Hornbachsau OBI, în timp ce firma băcăuană Dedeman a fost în ultimii doiani cel mai agresiv jucător în procesul de expansiune, astfel că aajuns liderul pieţei, după ce a raportat anul trecut vânzări de 360de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO