Companii

Prima zi cu H&M: "Nu am văzut aşa ceva de dinainte de ’90, când oamenii stăteau la coadă la ulei"

Prima zi cu H&M: Nu am văzut aşa ceva de dinainte de ’90, când oamenii stăteau la coadă la ulei

Autor: Cristina Rosca

27.03.2011, 23:46 71

Prima zi cu H&M: Nu am văzut aşa ceva de dinainte de '90,când oamenii stăteau la coadă la ulei

Peste 8.000 de oameni au intrat în magazinul H&M din centrulcomercial AFI Cotroceni din Capitală în ziua deschiderii unităţii,iar vânzările au depăşit 50.000 de euro, potrivit estimărilor ZFcare iau în calcul un bon mediu de 10 euro şi circa 5.000 declienţi plătitori din cei 8.000 de vizitatori.
Cu zece euro cumpărătorii puteau achiziţiona fie o fustă, fie untricou, fie accesorii.

"Eu am ajuns la ora nouă aici şi eram a 150-a persoană de la coadă.Erau oameni care ve­niseră de la 8 pentru că voiau să primeascăvou­cher", spune o cumpărătoare care şi-a cum­părat o salopetă şi adat 90 de lei.
Numărul de vizitatori înregistrat de maga­zinul de 1.700 mp alH&M din AFI Palace Cotroceni a fost similar cu cel alpersoanelor care intră într-o zi într-un hipermarket, magazin careare însă o suprafaţă de cinci ori mai mare.

România este ultima ţară din regiune unde suedezii au intrat, optani mai târziu decât în Cehia şi şase decât în Ungaria. În ţăriledin regiune vânzările unui magazin H&M variază între 3 şi 6milioane de euro. Carlos Duarte, country managerul H&M,aseamănă România cu Polonia, o altă ţară unde el conduceoperaţiunile retailerului.
În Ro­mâ­nia, H&M va deschide opt magazine în primul an şi arputea ajunge la vân­zări în jurul a 15-20 mil. euro, potrivitesti­mărilor ZF.

Cu câteva minute înainte de 11, ora deschiderii primului magazinH&M din Ro­mânia, la coadă erau peste 1.000 de persoane careaşteptau tăierea panglicii. "La parter este nebunie, pentru că esteetajul dedicat femeilor. La etaj, unde este secţiunea de copii caremă in­te­resa pe mine era mult mai liber", spune o cum­părătoarecare a lăsat în H&M peste 130 de lei, bani cheltuiţi pe orochie, colanţi, ciorapi şi alte haine pentru copii.

Bucurie şi pentru restaurante
În jurul orei 12 situaţia se mai liniştise şi coada seînjumătăţise. Lumea se mai mutase la restaurantele mallului. "Esteciudat, şi nu mă aşteptam, însă venirea H&M a crescut traficulşi pentru noi. În cursul săptămânii la ora asta (12 - n.red.)mesele sunt goale. Astăzi este lume", spune angajata unuirestaurant din AFI Palace Cotroceni.
În magazinul unora dintre competitori, la Zara, cei circa 15clienţii aleg haine, probează, şi par feriţi de nebunia de afară."Eu sunt fan Zara şi de H&M nu am auzit", spune o clientă. Oalta, în vârstă de 40 de ani, spune că a primit un telefon dedimineaţă şi că a fost îndemnată să meargă la H&M, însă când avăzut nebunia a mers către Zara, brand pe care îl cunoştea deja."Nu am mai văzut aşa ceva de dinainte de '90, când oamenii stăteaula coadă la zahăr şi ulei".
Situaţia s-a repetat şi în cazul magazinului, din Unirea ShoppingCenter, deschis sâmbătă, unde sute de persoane s-au aşezat lacoadă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO