Companii

Primola, avans de 7% al vanzarilor in primul semestru

22.07.2008, 20:07 32

Supreme Chocolat, producatorul care detine in portofoliu brandul Primola, a inregistrat in primul semestru o crestere de peste 7% a vanzarilor in volum fata de aceeasi perioada din 2007, sustinuta de segmentul de ciocolata, potrivit datelor comunicate de companie.
"In acest an se simte o crestere mica a pietei tabletelor de ciocolata. In schimb, biscuitii sunt un segment cu performante sub asteptari in 2008: din punctul de vedere al cresterii preturilor, acesta pare sa fie cel mai afectat de valul de scumpiri la utilitati si alimente din 2008", a declarat Cristian Stancu, directorul de marketing al Supreme Chocolat.
Supreme este primul producator de dulciuri care a comunicat dinamica vanzarilor la semestru.
Compania a intrat pe segmentul biscuitilor dulci in primavara anului 2005, in urma unei investitii de ordinul milioanelor de euro intr-o facilitate de productie localizata in Bucuresti, si prin lansarea produselor Ulpio. Tabletele de ciocolata detin insa cea mai mare pondere in cifra de afaceri a producatorului, Primola fiind in prezent printre cele mai vandute branduri pe piata locala de profil.
Supreme Chocolat a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 22,8 mil. euro, in crestere cu circa 22% fata de 2006. In acelasi interval, profitul net al Supreme Chocolat s-a majorat cu 25%, pana la 0,5 mil. euro.
Supreme Group, cu aproximativ 1.000 de angajati, dintre care 400 lucreaza in firma de distributie Supreme Distribution, este o afacere de familie controlata de fratii Jihad si Johnny Jabra.
Prima unitate de productie a grupului a fost infiintata in anul 1992, fiind specializata in productia de cafea. In anul 2001, marcile de cafea ale grupului (printre care Nova Brasilia) au fost achizitionate de compania Kraft Foods, iar Supreme s-a indreptat spre piata ciocolatei prin preluarea unei fabrici de ciocolata din Bucuresti.
In acest an, compania a intrat cu brandul Ulpio pe segmentul prajiturilor ambalate dominat de companiile Kandia-Excelent (Magura) si Chipita (7 days). Si Kraft Foods a facut o miscare similara, lansand pe piata in urma cu cateva luni prajitura ambalata Poiana Dulce.
Lupta pe piata autohtona a ciocolatei se da intre Cadbury Romania (fosta Kandia-Excelent), Kraft Foods Romania, subsidiara locala a concernului multinational Kraft, Supreme Chocolat si Heidi Chocolats Suisse, membra a grupului elvetian Laderach Chocolatier Suisse. Ultimele estimari ridicau valoarea pietei de ciocolata in 2006 la aproape 200 de milioane de euro, cel mai dezvoltat segment fiind cel al tabletelor, cu o valoare de peste 100 mil. euro. Dupa preluarea Kandia-Excelent de catre compania engleza Cadbury, tranzactie realizata in 2007, Supreme Chocolat a ramas singurul producator roman de ciocolata de pe piata autohtona. Acesta detine in prezent 12% din piata de profil , potrivit unor studii citate in 2007 de Supreme.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO