Companii

Producatorii de apa minerala lucreaza si duminica

26.06.2007, 18:02 32

Canicula a adus cresteri ale vanzarilor de apa imbuteliata pana la 80% in iunie fata de o luna normala, ritm aproape dublu comparativ cu estimarile avansate de producatori pentru sezonul estival.
Pentru a face fata cererii generate de temperaturile mari, imbuteliatorii de apa si-au majorat numarul de angajati si programul de lucru.
"Facem fata cu greu cererii mari generate de canicula. Lucram si in zilele de duminica, logistica lucreaza mai mult decat intr-o perioada normala, pana la 12 ore pe zi, insa nu cred ca va fi nevoie de un program in 3 schimburi", a declarat Cristian Amza, directorul general al companiei La Fantana. El estimeaza o crestere a consumului de apa imbuteliata in watercooler (sistem pentru racirea si incalzirea apei) de 50% in aceasta vara fata de media anuala. Anul trecut, ritmul de crestere a segmentului apei in watercooler in sezonul cald fata de media anuala a fost de 30-40%, potrivit lui Amza.
La randul sau, imbuteliatorul apei Cumpana a suplimentat numarul de angajati temporari si permanenti. In perioada de varf pentru imbuteliatorii de apa in sistem watercooler - furnizori ai companiilor si institutiilor - volumul activitatii creste atat datorita clientilor existenti, cat si celor noi.
"Facem fata cu greu caniculei, insa incercam sa onoram toate comenzile. Linia de imbuteliere, fiind noua, acopera intregul necesar de apa", au spus reprezentantii Cumpana. Ei nu estimeaza cresteri ale pretului apei imbuteliate in watercoolere, in urmatoarea perioada.
Grupul Romaqua, imbuteliatorul apelor minerale Borsec si Stanceni, a recrutat forta de munca permanenta in luna mai, ceea ce a dus la cresterea numarului de angajati cu 6,5% fata de aprilie. "Vindem tot ce producem. Temperaturile mari nu ne-au luat insa prin surprindere, am fost pregatiti", au spus reprezentantii Romaqua.
Compania nu a avut rupturi de stoc in aceasta perioada. Volumul de apa imbuteliata in luna iunie l-a depasit deja pe cel realizat in mai, in conditiile in care multi producatori vand inca si din stocuri, potrivit datelor SNAM (Societatea Nationala a Apelor Minerale).
Producatorii au inregistrat vara trecuta un avans de 30% al vanzarilor de apa imbuteliata, comparativ cu restul lunilor, in conditiile unui sezon preponderent ploios. Canicula se resimte si in afacerile retailerilor.
Reteaua de hipermarketuri Carrefour a realizat in aceasta luna o crestere de 80% a vanzarilor de apa imbuteliata fata de luna mai, potrivit datelor furnizate de companie.
"Pana acum, furnizorii de apa imbuteliata au facut fata cererii mari", a declarat Andreea Mihai, managerul de marketing Carrefour Romania.
Si celelalte segmente ale pietei bauturilor non-alcoolice sunt avantajate de canicula, cele mai mari efecte fiind vizibile asupra ice tea-ului (ceai preparat) si bauturilor sportive.
Consumul de soft drinks creste in lunile de vara, in medie, cu 15-20% fata de restul lunilor, cel mai dinamic segment fiind cel al apei imbuteliate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO