Companii

Producătorii de ciocolată intră fericiţi în cea mai bună perioadă din an: consumul revine pe creştere pentru prima dată după patru ani

Producătorii de ciocolată intră fericiţi în cea mai...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

13.10.2013, 09:30 3517

Piaţa de ciocolată ar putea avea o creştere de 5% în volum anul acesta, până la 31 de milioane de kilograme, după ce consumul a scăzut continuu începând cu 2008, arată o analiză a ZF pe baza datelor furnizate de producătorul Kandia Dulce şi compania de cercetare de piaţă Euromonitor.

„Piaţa de ciocolată dă semne de resuscitare anul acesta. Semnalele privind consumul sunt pozitive, astfel încât ne aşteptăm ca la finalului anului să putem spune că 2013 a fost unul mai bun decât 2012. (...) Probabil că avansul va fi undeva la 5% pe total piaţă de chocolate confectionery (produse din ciocolată - n.red.) în volum comparativ cu anul trecut“, estimează  Gabriela Munteanu, directorul de marketing al producătorului de ciocolată Kandia Dulce, cu afaceri de 33 mil. euro anul trecut.

Munteanu spune că se observă o creştere a consumului de ciocolată pe toate categoriile, inclusiv tablete, praline şi batoane.

Datele Euromonitor arată că anul trecut consumul de ciocolată în România a fost de 29,6 milioane de kilograme, în scădere cu aproape 5% comparativ cu anul precedent, acesta fiind al patrulea an de declin al pieţei începând cu anul 2008.

La o creştere de 5%, care ar duce piaţa la 31 de milioane de kilograme, consumul s-ar apropia de nivelul din 2011, însă rămâne la distanţă de recordul din 2008.

Vârful consumului de ciocolată a fost atins în 2008, când volumul a ajuns la 39 milioane de kilograme, adică 1,9 kilograme per capita. În prezent, un român consumă circa 1,5 kilograme de ciocolată pe an.

Branduri locale sunt deţinute de străini

Anul trecut cele mai vândute branduri de ciocolată au fost Poiana şi Milka (ambele importate de Mondelez România),  Kandia (produsă de compania cu acelaşi nume) Heidi (fabricată în oraşul Pantelimon  - judeţul Ilfov, de compania Heidi Chocolat) şi Primola (din portofoliul Kandia Dulce).

Din cele cinci cele mai vândute mărci de ciocolată de pe plan local, cu excepţia Milka, toate sunt branduri care au luat naştere în companii româneşti.

Marca Poiana a fost produsă până în 2009 în fabrica Poiana din Braşov, deţinută de Mondelez International. În acel an, americanii au închis fabrica din România şi au mutat producţia în Bulgaria, astfel că Poiana, unul dintre cele mai cunoscute branduri de ciocolată româneşti, este acum importată.

Dacă Poiana a fost pusă pe picioare de români, Heidi Chocolat a fost înfiinţată în 1994 de familia elveţiană Laderach.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 08.10.2013

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO