Companii

Producatorii de mobila se vor bate pe contracte de 27 mil. euro pentru modernizarea agentiilor Loto

Producatorii de mobila se vor bate pe contracte de 27 mil. euro pentru modernizarea agentiilor Loto

Cel mai mare premiu acordat de Loteria Romana anul trecut s-a ridicat la 47 de milioane de lei (12,8 mil. euro).

02.12.2009, 23:08 38

Firmele de amenajari interioare, productie materiale simobilier, dar si companiile de branding se vor bate pentru cei 27de milioane de euro ai Loteriei Romane, alocati pentru reamenajareacelor 932 de agentii loto.

Compania Nationala Loteria Romana, care a finalizat anul trecutcu o cifra de afaceri de 346 milioane de euro, isi va modernizaagentiile loto cu 27 de milioane de euro in urmatorii doi ani.Termenul limita pana la care companiile vor putea depune cereri departicipare este 22 decembrie anul acesta.

"Procedura de achizitie publica si de desemnare a operatoruluieconomic care se va ocupa de rebranduirea agentiilor loto se aflain plina desfasurare. Pentru a nu aduce atingere si a nu prejudiciabunul mers al acesteia, Loteria Romana nu poate furniza informatiicu privire la companiile care au depus cereri de participare", auspus reprezentantii companiei. Procedura aleasa de Loteria Romanapentru desemnarea companiilor care se vor ocupa de proiect estedialogul competitiv, caracterizat de reprezentantii Loteriei ca o"solutie eleganta, complexa si foarte rar utilizata la noi".

Acest tip de proiect implica participarea mai multor companiidin domenii diferite de activitate. "Cand vine vorba de redecorareainterioara a spatiilor este nevoie atat de serviciile unei agentiide branding, ale unei firme, de arhitectura si ale unor companii deamenajari dar si de productie materiale. Banii se impart intreaceste companii", a declarat Stefan Liute, strategy director alcompaniei de branding Grapefruit, care lucreaza in prezent pentru ocompanie privata, la un proiect similar cu cel demarat de LoteriaRomana.

Actiunea de reamenajare a agentiilor loto presupune realizareaconceptului pentru agentie, proiectarea (spatiu, mobilier si altedotari) si executia lucrarilor. Pentru producatorii de mobila, careactiveaza pe o piata evaluata la 1 miliard de euro anul trecut,acest contract ar putea reprezenta o sursa importanta devenituri.

"Se va face schimbarea radicala a ambientului agentiilor dinreteaua companiei si transformarea elementelor vizuale deidentificare", au declarat reprezentantii Loteriei Romane, care vaschimba decorul a 932 de agentii loto.

Cu toate acestea, investitiile in rebranding si redecorareasediilor se fac atunci cand o companie se confrunta cu anumiteprobleme.

"Cand se ia decizia de-a reamenaja anumite sedii sau spatii sepune intrebarea care este problema de business a companiei pentrucare a ales sa faca aceasta schimbare? Daca nu exista nicioproblema, in sensul ca businessul continua sa creasca, atunci numerita sa investesti in rebranding", a declarat Stefan Liute.

Loteria Romana este una dintre cele mai profitabile companii depe piata romaneasca si detine in acelasi timp cel mai valoros brandlocal, insa ocupa ultimul loc intr-un top al celor mai valoroasemarci din 24 de state europene, intocmit de Institutul European alBrandurilor din Viena.

In timp ce majoritatea companiilor de pe piata romaneasca auprognozat scaderi ale afacerilor pentru anul acesta, CompaniaNationala Loteria Romana si-a revizuit in crestere prognoza deprofit brut pentru acest an, la aproape 51 de milioane de euro, pefondul unor venituri mai mari estimate, conform bugetului devenituri si cheltuieli rectificat al companiei si aprobat deGuvern. Se asteapta de asemenea cresterea in lei a veniturilortotale ale Loteriei Romane cu 143,3 milioane lei (33 mil.euro).

Reprezentantii Loteriei Romane au mentionat ca procesul derebranduire al companiei a inceput inca din 2006, cand s-a efectuatschimbarea tuturor elementelor de identitate ale companiei, iaranul acesta a fost demarata procedura de achizitie pentruamenajarea interioara, exterioara si ambientala a agentiilorloto.

Loteria a acordat anul trecut premii in valoare de 746 demilioane de lei (202 milioane de euro), in crestere cu 20,1% in leifata de anul precedent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO