Companii
Producătorul chipsurilor Lay’s a sărit de jumătate de miliard de lei în 2016, cel mai bun an din istorie
În România se consumă anual aproximativ 500 g de chipsuri per capita, de trei ori mai puţin decât în Spania sau Polonia
Star Foods E.M., divizia locală de snackuri a gigantului PepsiCo, a terminat anul trecut cu afaceri de 554 de milioane de lei (123 mil. euro), în creştere cu 10% faţă de anul precedent, arată datele de pe site-ul Ministerului Finanţelor.
Acesta este cel mai bun an din istoria producătorului Lay’s pe plan local în condiţiile în care vânzările companiei
s-au menţinut pe o pantă ascendentă încă din 2011, conform analizei ZF. Star Foods E.M. este, ca dimensiune a cifrei de afaceri, cel mai mare jucător de pe piaţa de snackuri. De asemenea, este şi unul dintre cei mai profitabili, având în vedere că marja netă de profit a companiei s-a situat la 5%. Comparativ, principalul competitor, Intersnack (Chio), a avut o marjă de sub 1%.
Profitul net al Star Foods E.M. a fost de aproape 29 milioane de lei (6,4 mil. euro), în creştere cu 56% faţă de anul precedent. Compania deţine o unitate de producţie a snackurilor în Popeşti-Leordeni (lângă Bucureşti). PepsiCo a preluat această fabrică în anul 2004 de la o companie cu capital elen într-o tranzacţie evaluată la acea vreme la 20 mil. euro.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
ZF Retail Summit 2024: România are toate atuurile pentru a deveni un exportator de produse agroalimentare, pe modelul Poloniei, dar trebuie să accelereze investiţiile în procesare
-
Semnal dur de la Transelectrica: Să nu trecem de la protejarea consumatorilor la salvarea producătorilor de energie
-
Bursă. Alexandru Ilisie, OTP AM: BVB pare să se tranzacţioneze la un multiplu mai ridicat de evaluare decât bursele din regiune
-
ANA Hotels investeşte 11 mil. euro în redeschiderea restaurantului Panoramic din Braşov şi în înlocuirea telecabinei din oraş
-
Ambasadoarea SUA la Bucureşti: România devine mai stabilă, mai transparentă şi mai predictibilă pentru investitori. Aderarea la OECD va fi un mare salt înainte. Cine are viză de America să vină să şi-o reînnoiască chiar dacă este luată anul trecut.
-
Inflaţia dă înapoi datorită preţurilor alimentelor. Preţurile la servicii şi bunuri nealimentare cresc. Inflaţia anuală a fost de 5,9% în aprilie 2024 (6,6% în martie, 7,2% în februarie), dar preţurile la servicii au crescut cu 10%, iar la bunuri nealimentare cu 7%. Preţurile alimentelor au crescut cu numai 2%.
-
Bursă. Robert Bohynik, Goldman Sachs Polonia: Inteligenţa artificială este o parte potenţială, reală, viitoare a procesului de investiţii
-
Michael Tsamaz, la ultima discuţie cu analiştii înainte de a părăsi grupul OTE: Am fost foarte ataşat de piaţa din România, din păcate piaţa a devenit foarte dificilă, aşa am ajuns la exit. Grupul elen „nu are nimic nou de anunţat” în legătură cu vânzarea companiei de telefonie mobilă din România
-
Iaşi te inspiră!, un proiect ZF susţinut de Banca Transilvania. Bogdan Doroftei, Origyn Fertility Center din Iaşi: Am fost educaţi că trebuie să avem casă, job bun şi apoi să facem copii. Dar uităm că după 35 de ani scad dramatic şansele
-
ZF Investiţi în România! Grupul antreprenorial EMI International, cu Morphosis Capital şi Innova Capital în acţionariat, ţinteşte noi tranzacţii în Belgia şi analizează următoarea ţară pentru extindere. Cifra de afaceri la nivel de grup s-a ridicat la circa 40 mil. euro în 2023, incluzând rezultatul Kadra, dar şi o creştere organică de 15%
-
Pagina verde. Plastic – realităţi şi prejudecăţi. Mit sau realitate: Este plasticul colorat mai greu de reciclat decât cel transparent?
-
Pagina verde. Tot mai multe presiuni pe umerii IMM-urilor: din 2026, cele listate la Bursă trebuie să realizeze rapoarte ESG
-
ZF Retail Summit 2024. Avem în continuare un apetit pentru consum, deşi consumatorii sunt mai chibzuiţi. Este important să investim acum ca să putem să creştem sectorul de retail în viitor
-
Afaceri de la Zero. Tania Puşcărău produce genţi şi rucsacuri din piele într-un atelier din Reghin sub brandul Tanna. „Pentru mai mult de 50% dintre clientele noastre contează că sunt produse în România“
-
ZF Agropower. Fermierii îşi doresc o bursă românească de cereale, cu preţuri şi contracte la vedere, cum sunt cele din America, la Chicago, sau din Franţa, la Paris. „Este o soluţie foarte bună, ca să eliminăm barierele care există între fermieri şi traderi.“