Companii

Producatorul de textile Pepos din Oradea: Nu mai avem puterea sa dezvoltam brandul

17.04.2008, 20:45 983

Actionarii producatorului din industria textila Pepos din Oradea, care detine un centru de productie in judetul Bihor, au scos la vanzare compania infiintata in 1994 din cauza problemelor generale din industria textila, dar si faptului ca actionarii nu mai au resursele necesare dezvoltarii brandului, Compania este detinuta de doi actionari italieni si trei romani.
"Cei doi actionari italieni intentioneaza sa-si vanda participatia de 50% de acum doi ani din cauza unor probleme financiare, mai ales ca de cand am infiintat compania nu au castigat nimic pentru ca tot profitul s-a reinvestit. Pana acum nu au gasit in Italia investitori care sa doreasca sa cumpere fabrica de textile si magazinele Pepos, iar noi nu avem atatia bani pentru a cumpara toata compania, de aceea am decis si noi sa vindem", a declarat Edit Gersohn, administrator al Pepos Prod Italia, care estimeaza ca valoarea companiei este de peste 0,5 mil. euro.
Compania cu sediul in Oradea detine o unitate de productie si patru magazine deschise sub marca Pepos si produce atat costume de baie, cat si lenjerie intima si costume de sport (treninguri si costume de gimnastica), capacitatea de productie anuala ajungand la 52.000 de articole, dintre care 25.000 sunt costume de baie, 15.000 costume sport si 12.000 lenjerie intima.
Produsele sunt vandute in magazinele deschise in centre comerciale ca Iulius Mall din Timisoara si Iasi, Pollus Cluj si Lotus Oradea, dar si prin intermediul catalogului catre 80 de distribuitori.
"Cele mai bine vandute sunt costumele de baie care reprezinta 60% din vanzarile companiei, segmentul de lenjerie mergand mai greu din punct de vedere al vanzarii, deoarece si concurenta este mai mare. Produsele au nevoie de o repozitionare, iar noi nu avem puterea sa dezvoltam in continuare acest brand", explica Gersohn.
Articolele de imbracaminte Pepos sunt realizate in fabrica din Oradea care se intinde pe o suprafata de teren de peste 900 de metri patrati, constructia fiind compusa din spatiul de productie de 520 metri patrati si spatiul de depozitare de 320 metri patrati.
In 2007 compania, care are in momentul de fata 43 de angajati, a reportat o cifra de afaceri de 480.000 de euro, in crestere cu aproximativ 10% fata de anul anterior, cand a ajuns la afaceri de 443.000 de euro. De asemenea, profitul a ajuns anul trecut la 57.000 de euro, aproape la jumatate fata de 2006, cand a atins valoarea de 92,5 mii euro.
Pe piata costumelor de baie si a lenjeriei lupta se da intre jucatori mari, cum ar fi Jolidon, Triumph sau I.D. Sarrieri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO