Companii

Producatorul Heidi, vanzari cu 45% mai mari

07.01.2008, 16:46 133

Heidi Chocolats Suisse, producatorul ciocolatei Heidi, a avut vanzari de aproximativ 12,5 mil. euro anul trecut, ultimele trei luni aducand circa 40% din afacerile companiei.
"Luna noiembrie este, de regula, varful vanzarilor intr-un an", a declarat Nikos Anyfantis, marketing&trade manager al Heidi Chocolats Suisse.
Cresterea vanzarilor companiei cu 45% (in euro) in 2007 fata de anul precedent se datoreaza si noilor piete de export, printre care se numara cateva tari arabe. Fabrica de ciocolata detinuta de companie in Bucuresti exporta peste 10% din productie catre tari din UE si din afara acesteia.
Heidi mizeaza pe segmentul premium al pietei ciocolatei care a inregistrat cresteri substantiale in ultimele doua luni ale anului, datorita sarbatorilor de iarna. Potrivit jucatorilor din piata, vanzarile de praline premium s-au majorat chiar si de patru ori in decembrie fata de o luna normala a anului, dupa ce cresterea consemnata la noua luni a fost de peste 80%.
Producatorul Heidi detine o cota de peste 5% din piata ciocolatei din Romania, pe care concureaza in principal cu Kraft Foods, Ferrero sau Storck Germania (importatorul brandurilor Merci,Toffiffee).
Segmentul super premium era estimat in 2006 la 10% din piata sau 20 mil. euro.
Heidi importa pe piata romaneasca si specialitati de ciocolata produse de compania elvetiana Confiseur L?derach AG, acestea fiind comercializate in magazinul localizat in mall-ul Plaza Bucuresti. Heidi Chocolats Suisse face parte din L?derach Chocolatier Suisse, o afacere de familie infiintata in Elvetia.
Heidi Chocolats Suisse, filiala locala a companiei, a fost infiintata in anul 1994 cu un personal de 15 oameni, iar in prezent numara peste 300 de angajati, inclusiv in productie. Pe langa fabrica de ciocolata din Capitala, compania detine si o fabrica de lapte praf la Timisoara, care deserveste doar productia proprie de ciocolata.
Cele mai mari investitii realizate de Heidi Chocolats Suisse in ultimul an au fost orientate catre majorarea capacitatii de depozitare, potrivit lui Anyfantis, iar cresterea productiei de praline Heidi ar putea crea cele mai multe locuri de munca in cadrul companiei. Portofoliul Heidi Chocolats Suisse cuprinde in prezent tablete, praline, bomboane, batoane si figurine din ciocolata.
In Romania, consumul de ciocolata era estimat in 2006 la 1,9 kilograme pe cap de locuitor pe an, cantitate care situeaza piata locala pe unul dintre ultimele patru locuri din Uniunea Europeana, potrivit unor date citate de Kraft Foods.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO