Companii

Producatorul Mars: businessul va creste cu peste 20%

Producatorul Mars: businessul va creste cu peste 20%

Polonezul Tomasz Pawlowski a venit la conducerea Mars Romania in urma cu aproximativ doua luni, anterior el ocupand functia de director de vanzari in cadrul Mars pe regiunea tarilor baltice.

07.12.2007, 14:54 214

Mars Romania, cel mai mare jucator pe piata petfood (hrana pentru animalele de companie), estimeaza vanzari de peste 40 mil. euro in acest an.
"Majorarea businessului in Romania va fi de peste 20% in acest an, fiind o crestere echilibrata in ceea ce priveste segmentele de piata pe care activam", a declarat Tomasz Pawlowski, managerul general al Mars Romania.
Polonezul Tomasz Pawlowski a venit la conducerea Mars Romania in urma cu aproximativ doua luni, anterior el ocupand functia de director de vanzari in cadrul Mars pe regiunea tarilor baltice.
Strategia de dezvoltare a companiei prevede si extinderea portofoliului curent care include batoanele Mars, Snickers, Twix, Bounty si Milky Way, hrana pentru animale (Whiskas, Pedigree, Chaapi si Kitekat) si sosurile Uncle Ben's sau Dolmio. "Dincolo de anumite similitudini intre pietele din regiunea Europei Centrale si de Est, eu cred ca fiecare piata are specificul ei care trebuie luat in considerare atunci cand o companie isi gandeste strategia la nivel local", a spus Tomasz Pawlowski.
Unul dintre primele lucruri pe care managerul le-a observat pe piata romaneasca a fost dinamica accelerata a segmentelor pe care compania activeaza in prezent.
Potrivit estimarilor, piata de petfood se va dezvolta in acest an cu 15-20% fata de 2006, in timp ce piata batoanelor de ciocolata inregistreaza un ritm mai mare de crestere, de 20-25%.
"Consumatorii sunt foarte dinamici in ceea ce priveste comportamentul de consum", a mai spus Pawlowski.
Compania americana Mars, unul dintre cei mai mari producatori de dulciuri la nivel mondial, si-a unificat in acest an brandurile de corporatie sub numele Mars, ceea ce a dus la redenumirea Masterfoods Romania in Mars Romania.
In prezent, Mars nu are facilitati de productie pe piata romaneasca. Reprezentantul companiei spune ca Mars asteapta dezvoltarea pietei si a volumelor de vanzari pe segmentele specifice companiei la un nivel care sa justifice luarea in calcul a unei investitii in productia locala.
"Piata de petfood in Romania este inca in faza de initiere, daca ne uitam la indicatorul acoperirii calorice (5%). In Polonia, indicatorul se situeaza intre 10 si 20%, pe alte piete mai dezvoltate din vestul Europei el ajunge chiar la peste 50%", afirma Pawlowski.
Acoperirea calorica indica procentajul din necesarul caloric al animalelor de companie care este acoperit de hrana gata preparata existenta pe piata.
Piata locala de petfood, estimata la peste 40 mil. euro, este dominata de Mars si Nestle (prin divizia Nestle Purina ale carei vanzari se contabilizeaza in Ungaria).
Alte companii mari pe piata sunt Profipet si Nordic Petfood. Printre cele cateva unitati de productie de petfood in Romania se numara cea detinuta de grupul Nordic si fabrica Angst, producatorul din industria carnii.
Nordic a investit circa 3 mil. euro in constructia celei mai mari fabrici de petfood din Romania, inaugurata in urma cu doi ani la Buftea. Unitatea produce anual aproximativ 6.000 de tone de hrana pentru animale de companie.
Spre comparatie, importurile de petfood in Romania realizate in 2006 au fost de aproximativ 38.000 de tone, conform datelor INS (Institutul National de Statistica).
Potrivit unui studiu recent al firmei de cercetare Daedalus Consulting, 40% din gospodariile din mediul urban din Romania au cel putin un animal de companie. Daedalus a identificat o schimbare a obiceiurilor de hranire a animalelor de casa: daca in 2003 mancarea gatita era predominanta, in 2007 hrana uscata preambalata i-a luat locul.
Studiul mai releva ca principalele marci de mancare uscata preambalata folosite pentru hrana animalelor de companie sunt Pedigree (31,5%), Chappi (15,8%), Whiskas (15%), Kitekat (8.6%) detinute de Mars Romania si Darling (7.6%) din portofoliul Nestle. In medie, cheltuielile lunare pentru hrana si accesoriile animalului de companie sunt de 75 de lei, insa circa 45% din respondentii Daedalus aloca mai putin de 50 de lei lunar pentru intretinerea animalului de companie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO