Companii

Producatorul napolitanelor Alka se extinde pe piata din Ungaria

Producatorul napolitanelor Alka se extinde pe piata din Ungaria

Amir Krenzia, directorul general al companiei Alka

20.02.2007, 19:15 378

Alka, una dintre cele mai mari companii de pe piata dulciurilor, ar putea ajunge la afaceri de 39 mil. euro la finele acestui an, in crestere cu 30% fata de 2006, pe baza dezvoltarii portofoliului de produse si a sistemului de distributie.
"Un produs nu se vede pe piata daca nu are continuitate. Produsele lansate anul trecut, prajiturile de casa, constituie baza, punctul de plecare pentru dezvoltarea acestei noi linii de business. Vom aduce mai multe specialitati pe acest segment de piata", afirma Amir Krenzia, directorul general al companiei Alka.
Vanzarile de prajituri de casa Alka au depasit estimarile initiale facute de reprezentantii companiei, de 5% din cifra de afaceri. Ele au ajuns la aproximativ 7% din vanzarile totale ale companiei, dupa primele trei luni de la lansare, potrivit datelor Alka.
Alka a intrat pe segmentul prajiturilor printr-o investitie de un milion de euro in productie. Compania a achizitionat anul trecut doua linii de productie din strainatate, cu o capacitate de aproape 1.000 de tone de prajituri pe an, pentru care a platit aproximativ 0,5 mil. euro. A doua linie urmeaza sa intre in functiune in urmatoarea perioada, potrivit lui Amir Krenzia. Valoarea investitiei pe acest segment al pietei ar putea ajunge la
3 milioane de euro in urmatorii ani, odata cu cresterea capacitatii de productie si lansarea de noi sortimente.
Noile produse sunt pozitionate pe segmentul superior al pietei. Tot pe segmentul premium, Alka a lansat recent napolitanele Six OeClock, in doua variante.
"Am vrut sa aducem valoare adaugata napolitanelor din portofoliul nostru. Pe piata romaneasca, segmentul napolitanelor este insuficient dezvoltat din punctul de vedere al sortimentelor, dar produsele romanesti sunt foarte competitive pe pietele externe", explica Krenzia. Consumatorul roman este pregatit pentru mai multe produse premium, adauga Krenzia.
In acelasi timp, compania vizeaza dezvoltarea afacerilor pe pietele externe. "Exportul este deja un lucru firesc pentru noi. Activitatea noastra pe pietele externe depinde de fiecare tara, astfel incat mergem fie prin distribuitori fie prin reprezentante. Prima reprezentanta Alka in afara Romaniei va fi localizata in Ungaria", comenteaza Krenzia.
Amir Krenzia mentioneaza ca Alka a demarat procedurile de infiintare a unei reprezentante in Ungaria.
Cele 6 piete de export, printre care Turcia, Irlanda, Italia, Bulgaria sau Republica Moldova, aduc aproximativ 5% din cifra de afaceri Alka.
"Tarile din vestul Europei locuite de foarte multi romani, precum Spania sau Italia, ne aduc vanzari importante. Sunt lanturi de magazine pe aceste piete care ne vor ca furnizori atat pe noi, cat si pe alti producatori traditionali din Romania, pentru ca primesc cereri de la consumatorii romani stabiliti acolo", mentioneaza Krenzia. Krenzia estimeaza o crestere de peste 30% a vanzarilor in acest an, pe baza noilor lansari de produse, dar si a dezvoltarii distributiei.
Divizia de distributie a grupului Alka cuprinde flota proprie de autovehicule si mai multe depozite la locul de productie si in tara. Compania colaboreaza si cu distribuitori locali, precum si cu lanturile key accounts internationale.
Compania a realizat o cifra de afaceri de 24 mil. euro in primele noua luni ale anului trecut, in crestere cu 20% fata de perioada anterioara, si estima anul trecut vanzari totale de aproximativ 30 mil. euro pentru intregul an 2006.
Una dintre dificultatile intalnite pe piata romaneasca este lipsa fortei de munca, spune Krenzia. "Angajatii sunt greu de gasit, dar eu cred ca este o situatie temporara, pana cand romanii se vor convinge ca este bine si acasa", este de parere Krenzia. Alka are aproape 500 de angajati pe partea de productie, in cele doua fabrici detinute.
Alka, o afacere dezvoltata in Romania de familia Krenzia, are doua unitati de productie, in Bucuresti si in comuna Filipestii de Padure (judetul Prahova).
Printre produsele Alka se mai numara, alaturi de napolitane si prajituri de casa, biscuitii Dr. Krantz si semintele Nutline.
Alka este primul jucator pe segmentul fructelor uscate, cu o cota de piata de peste 30%, iar pe segmentul napolitanelor detine o cota de aproximativ 15%, conform datelor AC Nielsen citate de Krenzia. Grupul mai activeaza pe piata cafelei si a biscuitilor. Pe piata cafelei, compania s-a axat pe segmentul de cafea boabe espresso.
"Nu ma gandesc sa vand afacerea, pentru ca am muncit foarte mult sa o dezvolt si asta este ceea ce stiu sa fac cel mai bine. Daca ne uitam pe piata dulciurilor din Romania, suntem printre putinii producatori autohtoni care au reusit sa se impuna ca jucatori importanti. De ce as investi in alt domeniu, imobiliare de exemplu, unde numarul investitorilor este mult mai mare?", afirma Krenzia.
Investitiile totale ale grupului Alka depasesc 14 mil. euro in prezent, de la infiintarea sa in anul 1994.
Pe piata dulciurilor activeaza companiile multinationale Kraft Foods, Nestle sau Elite, dar si jucatori autohtoni precum Alka, Kandia-Excelent, Supreme Chocolat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO