Reteaua Profi îşi reia extinderea în Bucureşti pariind pe unformat nou de magazin cu care a testat deja în ultimele luni piaţadin Timişoara. Compania a anunţat că va inaugura al 11-leasupermarket al său din Capitală la finele lui septembrie şi că vaaduce modificări importante în conceptul de retail al magazinelorpe care le va deschide de acum înainte.
Noua strategie a retailerului vine la aproape un an de la achiziţiacompaniei de către fondul de investiţii Enterprise Investors şi dela schimbarea de management operată de noul acţionar prin numireagermanului Gunter Grieb - fost director la Kaufland şi la OBI - laconducerea operatorului.
"Menţinem politica de discount pentru că piaţa este mult preasensibilă în acest moment la schimbările de preţ. Şi brandul varămâne acelaşi, principalele modificări fiind operate la nivelulofertei de produse prin dublarea numărului de alimente proaspetelistate în magazine", a declarat Grieb.
Practic, schimbările vor accentua competiţia între Profi şi celemai mari lanţuri de supermarketuri active pe piaţă - Mega Image,Billa şi Carrefour Market.
Retailerul Profi a intrat pe piaţa locală în anul 2000 pesegmentul discounterelor, pe care mai activează în prezent şiPenny Market (Rewe), Plus, MiniMax şi grupul Delhaize le Lion (cuRed Market). În plus, gigantul german din sectorul de discount LIDL& Schwarz, operatorul hipermarketurilor Kaufland, va deschideanul viitor primele magazine LIDL de pe piaţa românească, după cela începutul lui 2010 a semnat tranzacţia de preluare a reţeleiPlus România de la Tengelmann.
Competiţia este tot mai dură şi pe segmentul supermarketurilor,unde Carrefour Market, Billa şi Mega Image au investit câteva zecide milioane de euro în proiecte de extindere doar în acestan.
Reia extinderea în Capitală după doiani
În Capitală, cea mai competitivă piaţă din retailul alimentarmodern, Profi a intrat în 2007 prin achiziţia reţelei de 9 magazinecu discount Albinuţa de la compania lituaniană Maxima LT.
Ultimul proiect de extindere al Profi din acest oraş a fostfinalizat în primăvara lui 2008 în cartierul Drumul Taberei.
Magazinul care urmează să fie deschis la finele lui septembrie vaavea o suprafaţă de vânzare de circa 500 de metri pătraţi şi va fiamplasat în locaţia unui fost magazin de cartier, potrivit datelorfurnizate de retailer.
Grieb a mai precizat că Profi a demarat recent un proiect deremodelare a magazinelor. "Avem în plan remodelarea a 20 deunităţi în acest an prin investiţii de circa jumătate de milion deeuro", a spus managerul.
Reţeaua, care numără 74 de magazine în acest moment, s-a extins înacest an în şapte amplasamente prin investiţii estimate la pestedouă milioane de euro.
Retailerul a raportat afaceri de 140 mil. euro în 2009.
Planurile Enterprise Investors vizează dublarea numărului demagazine Profi în următorii 3-4 ani, până la un total de circa 130de unităţi.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels